Ga naar inhoud


Kan geen WLAN verbinding tot stand brengen met Enigma2 in Sab Unix Triple


jovidi

Aanbevolen berichten

Sab Unix Triple HD

Software: Spark 1.2.74

                Enigma2 Open Pli

Smardcard: TV Vlaanderen Basic Light

 

Hallo,

Heb verleden week software Enigma2 geinstalleerd wegens te veel problemen met Spark (zie problemen met Sab Unix Triple).

De Enigma software doet het uitstekend,  ik zou graag mijn zenderlijst aanpassen met dreambox edit maar kan geen verbinding maken met mijn netwerk terwijl dit met Spark wel lukt. Mijn usb wifi dongle werkt en Enigma kan de beschikbare netwerken vinden maar ik kan er ondanks het ingeven van alle parameters zoals IP adres, Network Mask, Gateway, DNS prefered, DNS alternate geen verbinding mee tot stand brengen.

Ik heb alle waarden precies ingegeven zoals in Spark en krijg als status van het draadloos netwerk:

 

WLAN connectie

Toegangsunt: 5C.35.3B.BF.4D.D0

SSID: telenet F4DCB

Kwaliteit van de: 70/100

Signaalsterkte: -6 dBm

Bitrate: 1 Mb/s

Codering: NIET ONDERSTEUND

Verbinding staat in het groen aangevinkt

 

De codering van mijn internet is WPA2-PSK  en heb voor codering gekozen voor WPA2 alsook geprobeerd met WPA of WPA2 maar niets helpt.

Is er iemand die me verder kan helpen of is er een andere methode om mijn ontvanger op het internet te krijgen. Misschien ontbreekt er een plugin of zo???

Beste dank voor de info en aangeboden hulp!

M.V.G.  Jovidi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst met een open WLAN proberen.. Er zijn wat bugs in de CCMP bibliotheek waardoir alleen WPA2 i.c.m. TKIP werkt. AES werkt gewoon niet.. En anders gewoon een VONETS bridge kopen.. Kosten €30 en werken als een trein. Gaat gewoon in de ethernet poort..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi driver mist? wifi usb achter in je ontvanger doen daarna ontvanger uit zetten aan uit knop achterop.

Na de reboot van enigma2 ga na netwerk draadloos en als de driver erin zit ziet die nu de wifi en kan je een verbinding maken.

ziet de de wifi usb stick niet dan mist de driver voor jou stick en moet je een image nemen waarin de driver al in zit?

of met lan indien aanwezig de driver via de plugin feed downloaden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb de handelingen precies uitgevoerd zoals beschreven door alles is simpel en alles is ok, zenderlijst van ontvanger naar pc gestuurd, alles aangepast naar eigen behoefte en terug gestuurd naar ontvanger.

Beste dank voor de vlugge reactie en de deskundige hulp.

Met vriendelijke groeten,

Jovidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...