Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier dat mijn pc opeens uitvalt dan krijg ik dit scherm is niet zo duidelijk maar mss kan iemand me hiermee helpen ik draait win 7 !

thkx

1pm

post-32925-0-80197000-1423737528_thumb.jpg

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

die Foutcode die op je geflitst :crazy: beeldscherm staat / stond kun je bij de fabrikant van het moederbord meestal terugvinden

dan is dat wellicht een hardware error

mocht je nog de Moederbord en BIOS CD's hebben liggen

> vaak is er een diagnose programmaatje waar die foutcodes ook vermeld worden

en

> die diagnose kan doorlopen worden zonder windows hetgeen een voordeel is als het geen driverfout betreft maar hardwarefout

of

>zelfs temperatuur limiet door verstopte ventilatoren en ventilatiesleuven

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Zoek eens naar het programma bluescreen viewer van Nirsoft.  Als je zo'n melding krijgt wordt er een bestand opgeslagen op de pc en die kan dat programma uitlezen en dat kun je hier plaatsen

bluescreenview.gif

bluescreenview2.gif

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ben er bijna 100% zeker van, heb hier geen pc/lt met bluescreens voorradig ;)  

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Meeste bluescreens als gevolg van geheugen of driver-problemen. Zeker als ze 'plotseling' optreden..

Remedie: PC opstarten veilige modus (indien mogelijk)

Alle 'temp' bestanden verwijderen. Zowel in de Windows directory alsook in alle gebruikers directories

Defeagmentatie draaien (vereist hoogwaarschijnlijk een geplande herstart)

Start de PC op. In de meeste gevallen start hij gewoon weer op..

Geplaatst: (aangepast)

Zoek eens naar het programma bluescreen viewer van Nirsoft.  Als je zo'n melding krijgt wordt er een bestand opgeslagen op de pc en die kan dat programma uitlezen en dat kun je hier plaatsen

bluescreenview.gif

bluescreenview2.gif

okay heb t draaien kan je me enige uitleg geven hoe t progamma werkt (draait) kan ik hier die screens zetten ?

bedankt

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Je hoeft alleen het programma te starten. Dan gaat hij vanzelf opzoek naar de dump bestanden op jen PC.

Aan de datum en tijdstip kan je zien wanneer de laatste crash was.

In het lijstje eronder kan je zien in welke module de fout is opgetreden. Maar dat is niet eenvoudig te interpreteren.

Wat Mimisiku zegt tav geheugen / driver / defecte hardwareproblemen is correct.

Maar tmp files zorgen nooit voor een BSOD en defragmenteren is al jaren niet meer nodig.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Maak maar eens een screenshot en plaats die hier.....

Geplaatst:

dat zijn er nogal een paar (zo vaak crashed een moderne pc niet meer)

maar het zit 'm wellicht in de drivers van je netwerkkaart... of de kaart zelf

als het een onboard nic is moet je die uitschakelen en een nieuwe insteek nic nemen

en omdat het netwerk een van de gevoeligste is mbt windows crashes zullen die andere meldingen daar ook wel mee te maken hebben.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Inderdaad je netwerkkaart/drivers. Tip: als je een 1Gb netwerkkaart hebt, zet het dan even op 100Mbit vast. Sommige oudere PC's verkroppen die 1000Mbit niet en krijgen een buffer c.q. Stack overflow.. En die genereren nu net dit soort fouten..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...