Ga naar inhoud


Vreemd probleem met Prullenbak in Mail


Jürgen

Aanbevolen berichten

Het was me al eerder opgevallen maar had er nog geen aandacht aan besteed, m.a.w. het probleem is al vanaf het begin aanwezig.

 

Het viel me van de week op dat in de Mail Prullenbak honderden verwijderde mailbericht stonden waarbij de meeste mailberichten wel 10 of 20x in voorkwamen.

Globaal kwam het erop neer dat ikzelf circa 10 à 15 berichten had verwijderd maar er toen wel circa 200 verwijderde berichten zich in de prullenbak bevonden.

 

Toen ik alles had geselecteerd en verwijderd was de prullenbak leeg.

 

Nu het vreemde probleem.

Vanmiddag om 13.03 verstuurde ik een mailbericht welke succesvol is verzonden.

Toen ik daarna in de Mail prullenbak keek zag ik het versierde bericht 13x in de prullenbak staan de terwijl de prullenbak indicator in der linker kolom niets aangaf.

Het viel mij op dat de 13 dezelfde aanwezige berichten bijna allemaal verschillende tijdsvermeldingen hadden, van 13.03 oplopend naar 13.19.

 

Om 14.31 weer een mail verzonden en toen kwamen er maar 5 dezelfde berichten in de prullenbak terecht, oplopend tot 14.33.

 

Ik gebruik Gmail maar deze verwijderde berichten kom ik in Gmail niet tegen.

 

Iemand een idee?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Apple Mail en Gmail kunnen niet goed communiceren als het de prullenbak betreft.
Als je een mail schrijft of beantwoord bewaard Apple mail namelijk automatisch om de 30 seconden een kopie in de draft folder.
Als de email uiteindelijk wordt verzonden geeft Gmail de opdracht om de vorige versie('s) naar de prullenbak te versturen.
Net daar gaat het mis omdat die opdracht net helemaal doorgaat komen die vorige versie in de locale prullenbak terecht ipv de prullenbak op de server.

Als jij een mail aan het schrijven bent en die staat bijvoorbeeld 5 minuten open dan ga je in de prullenbak 10 kopieën vinden.

Een mogelijke oplossing is deze.
In de instellingen van de account geef je aan dat je enkel lokaal wil bewaren en niet op de server.
Instellingen => Mail, Contacten, Agenda => selecteer de Gmail account => Account => Geavanceerd.

Onder postbusinstellingen tik je op "verwijderd". Selecteer Prullenbak onder puntje "op mijn iphone".

Nu worden verwijderde items enkel lokaal op je iphone bewaard ipv op de server.

Nadeel van deze methode is dat de prullenbak niet meer synchroniseerd word op je andere Apple apparaten.
Maar dat zal het minste van je problemen zijn me dunkt.

Succes,
Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de instellingen van de account geef je aan dat je enkel lokaal wil bewaren en niet op de server.

Instellingen => Mail, Contacten, Agenda => selecteer de Gmail account => Account => Geavanceerd.

 

Het is mij niet duidelijk van welk programma jij de 'Instellingen van de account' bedoeld.

Is dit op de site van Gmail of op de MacBook pro?

 

Onder postbusinstellingen tik je op "verwijderd". Selecteer Prullenbak onder puntje "op mijn iphone".

Nu worden verwijderde items enkel lokaal op je iphone bewaard ipv op de server.

 

Jij hebt het hier over de Iphone maar ik gebruik een MacBook Pro

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, hier de oplossing voor Mail op een mac

 

Open mail

Selecteer in de linker kolom de Gmail account.

Rechtsklik erop en kies "Toon accountinfo ".

Op het tabje "Postbusinstellingen"

Bij prullenbak zet je het tweede vinkje af.

 

Succes,

Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...