Ga naar inhoud


PLI GEUPDATE maar epg is nogal anders


sandere39

Aanbevolen berichten

Metoo hierbij de link

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/344654-welke-te-kiezen-openpli-of-black-hole/page-2?do=findComment&comment=2287652

Tripleboy ook daar waren ze het niet met je eens dus duidelijk is je onderbouwing nog steeds niet,maar goed ik laat het hier ook bij die topic is niet voor niks gesloten,iedereen heeft zo zijn voorkeuren en die van jou ligt bij VTI die van mij bij PLI dat wil niet automatisch zeggen dat ik VTI een slechte image vind

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je zonder goede argumenten alleen maar het image wat je gebruikt op kan hemelen door een ander image de grond in te trappen is dat een enorm zwaktebod

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we ons beperken tot de vraag, en het verschil tussen de verschillende images in een eigen topic bespreken.

 

Op dit forum blijven we altijd vriendelijk en hoffelijk, toch?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar er is maar een image waar serieus nieuwe development wordt gedaan en dat is in openpli. Zodra het "mature" is verschijnt het als vanzelf in de openpli afgeleide images.

Ik ben toch blij om te vernemen dat met name de sat deskundigen de openpli images gebruiken en op waarde weten te schatten.

Van de overige gebruikers spreek ik vooral de hoop uit dat ze zich beperken tot de zogenaamde kerstboom images. Dat scheelt een hoop geouwehoer.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok nou heb ik gedaan,en we zullen zien!

 

Wel opmerkelijk,ik heb dit niet eerder gehad na een update,maar ik heb dan ook niet vaak geupdate .

Komt het vaak voor dat er na een update dingen verkeerd gaan?

De dingen gaan niet verkeerd, je gebruikt het op dit moment op een andere manier dan de instellingen staan, het image is niet zelfdenkend.

 

Als je een zenderlijst geinstalleerd hebt staan van de feed en er zijn zenderwijzigingen geweest,wordt die als je een update doet ook mee geupdated.

Wil je een eigen lijst gebruiken moet je die zenderlijst eerst deinstalleren via menu/applicaties rode knop.

daarna je eigen zenderlijst er in zetten die wordt niet overschreven door een update.

 

Autofastscan houdt automatisch zenderwijzigingen bij, gebruikt de naam van de provider voor het bouqet, dus als autofastscan  aanstaat en die maakt bv het bouqet canaal digitaal, en het bouqet uit jou eigen lijst heet ook canaal digitaal, dan  wordt alles ook overschreven c.q in de canaal digitaal volgorde gezet.

 

Je kan autofastscan uitzetten.

 

Je kan echter ook je eigen bouqet een andere naam geven zodat als er zenderwijzigingen zijn en je hebt geen beeld op een bepaalde zender in je eigen bouqet je die zender uit het up to date autofastscan bouqet kan kopieeren heb je direct weer beeld.

 

De eerste keer dat autofastscan werkt zal die het bouqet bovenaan zetten, zodat na opstart van de box het lijkt of je in een andere zenderlijst zit, je eigen bouqet staat dan op de 2e plaats.

 

als je het autofastscan bouqet verwijderd, zal hij de volgende keer automatisch weer bovenaan staan, je kan beter het autofastscan bouqet met de verplaats modus een paar plaatsen naar onder zetten, dan heb je er geen last meer van, het is altijd up to date, je eigen bouqet blijft dan bovenaan staan.

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren op vu duo ook update online gedaan en idem : tunerinstellingen verdwenen en zenderlijst totaal anders.Op mijn box met openvix nooit een probleem hiermee.Vermits de vriend een apple computer heeft is het dus bullshit want hij is een leek in die dingen.Ga hem ook eens aanraden naar iets anders uit te kijken.

Idere image is anders maar een ONLINE update zou gewoon van je instellingen moeten afblijven.Bij een update via USB voor een blank image is het dan wel anders want dan kies je er zelf voor om alles terug in te stellen..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

er stond gister een dikke vette waarschuwing in beeld op de box, om NIET up te daten maar opnieuw te flashen omdat er overgestapt is op een nieuwere open-embedded en er meer dan 300 nieuwe pakketten met de update konden komen.

je kan het over jezelf afroepen

Heel verstandig als die wat anders gaat gebruiken, iets met braille?

 

post-32439-0-20475300-1424185230_thumb.jpg

 

En Waarom en van wie moest die updaten dan?

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik ook geen enkel probleem met het image van OpenPli. De EPG, waarover dit topic gaat, kan je perfect aanpassen met de functie hotkey. En gisteren stond er eveneens op het OpenPli forum een waarschuwing om de nieuwe image te flashen en niet online te updaten. Beslis je om je ontvanger te updaten, dan kijk je best eerst eens in het forum.

 

Offtopic: VTI heb ik vroeger even uitgeprobeerd maar 't was minder mijn smaak. Eveneens blijf ik het raar vinden waarom je je eerst dient te registreren om het image te 'mogen' downloaden. Bij Pli ben je vrij om het image te downloaden en is geen registratie nodig. Heb je dan bijkomende vragen, dan is registratie nodig  om in het forum vragen te kunnen stellen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gedaan wat geadviseerd werd en nu is alles weer ok! Thanks.

 

Tja een ander image ,misschien ooit een keer proberen maar eigenlijk wil ik gewoon tv kijken!

 

Kun je btw met de vusolo2 ook via internet tv kijken?ik bedoel als digitale tuner gebruiken in plaats een kastje van de provider.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...