satmad Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Ik kom er niet uit. Ik heb sinds kort de Vu× Duo2 ontvanger met twee singel tuners. Er komt 1 kabel binnen in tuner A en vervolgens dmv een doorlus heb ik tuner B aangesloten. Echter als ik programma opneem van bijvoorbeeld NPO 1 dan lukt het mij niet om tegelijk te kijken naar RTL4. Wie kan me helpen met de juiste tuner configuratie.
Gast Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Het zal alleen 100% werken als je twee kabels van je LNB naar je reciever trekt.
Jan58 Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Inderdaad, je moet echt 2 kabels vanaf de schotel naar je tuner brengen 1 voor A en 1 voor B. Dan is het mogelijk om met een zender opnemen terwijl je een andere zender kijkt. Succes ermee zou ik zeggen...............
mebo870 Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Er zijn 4 frequentie banden L-V / L-H / H-V / H-H Bij dat doorlussen ziet de 2de tuner alleen de band die tuner 1 op dat moment aanspreekt. Alles wat zich op die band bevind kan ook door tuner 2 benut worden. In uw situatie; NPO 1 HD zit op de hoge band en HORIZONTAAL (H-H) RTL 4 HD zit eveneens op de hoge band maar VERTICAAL gepolariseerd (H-V) vandaar dat het niet lukt. De enige goede methode is elke tuner zijn kabel. The key to happiness. Stay away from idiots
bellejt Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 indien je geen 2de kabel kan leggen kan je ook een stacker-destacker gebruiken om toch 2 linken te hebben. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen