grondstof Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Geplaatst: 16 februari 2015 Gelukt, ontvangst op Astra 3 is nog niet perfect maar voorlopig met 62% in ieder geval weer een aantal Nederlandstalige zenders erbij. Volgende week een andere LNB en fijn afstemmen waarna hopelijk nog iets meer regen reserve. Met behulp van een satellietmetertje van een kennis het een en ander voor elkaar gekregen, mijn metertje deugd gewoon niet of is misschien wel te oud.
Sprietje Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 (aangepast) Zie je wel, de schotel afstellen m.b.v. de stand van de zon is een fluitje van een cent.Als je die nieuwe lnb hebt, dan moet je de schotel nog maar eens wat beter afstellen. Zo'n satellietpieper is helemaal niks om een schotel goed af te stellen. Kun je je satellietontvanger niet even naast de schotel zetten met een klein TV-tje er bij en dan afstellen op maximale signaalkwaliteit?Let wel op dat als je de F-connectors los en vast draait, je de stekker van de ontvanger uit het stopcontact haalt. 16 februari 2015 aangepast door Sprietje
grondstof Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Geplaatst: 16 februari 2015 Sprietje, bedankt voor je tips. Ik zit hier op de 5-de verdieping en de schotel staat boven de 7- de dus lastig, Een kleine TV gebruik ik in Nederland soms bij het afstellen van de diverse schotels die ik heb. Meestal gebruik ik de laptop met een Enigma signaalmeter tijdens het afstellen maar hier is de internet verbinding niet zo goed waardoor ik op het dak net geen contact kan leggen met mijn ontvangertje, een Dreambox 800. Buiten de Archsat die op een camping staat en waar ik Astra 1-2 en 3 ontvang aangevuld met de 4.8E heb ik er nog 1 voor Astra 1 en 3 aan de woning voor 4 ontvangers en t.b.v de radio ontvangst in de huiskamer. Dan voor de hobby nog een draaibare welke van 53E tot 30W de tussenliggende satellieten bestrijkt. Hier gebruik ik voor Astra 1 een oud camping schoteltje die mee kan in de koffer, geeft ook rond de 60% ontvangststerkte. De schotel op het dak heb ik cadeau gekregen i.vm. overgaan van de Engelse eigenaar op een andere manier van BBC en ITV ontvangen. Die had ik uitgericht op Astra 1 waardoor de ontvangst rond de 100% zat. Vanwege de veranderingen en overgang van Astra 1 en 3 wilde ik dus Astra 3 ontvangen om de radio kanalen hier te kunnen ontvangen, dat is nu dus gelukt en ook de TV heeft HD ontvangst dat zit in ieder geval ook rond de 60% en zal alleen maar beter worden. Ik ben schotelaar van af de eerste set die er verkocht werd in Nederland, de Amstrad met 16 kanalen als ik het goed heb. En natuurlijk tijdens werken aan coax of connector altijd spanningsloos.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen