Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het zijn png bestanden, dus ieder beetje teken programma zal werken. Mooist is met een pixel editor.

Geplaatst: (aangepast)

Ik maak die van mij aan met Photoshop, vooral omdat de huidige boxen picons aankunnen, waarop echte beelden verwerkt worden met logo en naam.

discoveryhdshow-0XDYORC5.pngeuros-8NI0H70R.png

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Ik maak die van mij aan met Photoshop, vooral omdat de huidige boxen picons aankunnen, waarop echte beelden verwerkt worden met logo en naam.

discoveryhdshow-0XDYORC5.pngeuros-8NI0H70R.png

Zien er goed uit jou picons,mooi gemaakt !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Ik heb een ganse reeks picons ( voor zo een 47 MB in totaal ) , heel veel zeg maar , die staan onder een map op mijn C:/picon . Ook staan deze op mij harde schijf van de Dreambox onder : media/hdd/picon

Echter ik mis er een tiental op de 19,2°E en 23,5°E . Bvb. CNN int

Ik weet wel hoe ik deze kan aanmaken via Photoshop , maar eens deze klaar zijn welke bestandsnaam dien ik deze te geven zodat deze zichtbaar worden bij de favorietenlijst. Hangt deze bestandsnaam af van de satellietpositie , frequentie , of iets anders ?

Ik geef je een screenshot van wat ik bedoel :

post-37533-0-27193500-1424269690_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Kijk hier even download de handleiding

https://www.sat4all.com/forums/topic/343417-xpicons-220x132-transparant-tbv-ziggo-pakket-met-handleiding/

Dit geldt zowel voor kabel als satelliet

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Dank u stevie.

Heb deze handleiding reeds gebruikt om de picons : "DVBS2_XPICONS 28-12-2014" , zijn zo een 3644 met een grootte van 47,8 MB in te laden , werken allemaal prima.

Bij jou link vind ik bitter weinig picons terug voor TV Vlaanderen. Ik heb ze bijna allemaal , uitgezonderd deze van VIER HD, 2BE HD en nog enkele.

aangepast door Crazy Sat

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Geplaatst:

De picons krijgen de naam van de service reference.

Deze kun je makkelijk krijgen via DreamBoxEdit: laad je zenderlijst erin, klik rechts op de zender waar je het picon wil toevoeegen en dan op de knop kopieer Service Referentie of iets gelijkaardigs.

Je plakt dit dan in de naam van je png en indien nodig zet je er nog .png achter.

Andere mogelijkheid: gebruik de picon Manager van Mister-T.

Met dit programma kan je aan je favorieten logos toewijzen, enkel deze worden via het netwerk naar de stb gestuurd.

Je kan een piconpakket inladen en daarnaast nog manueel picons via drag and drop toevoegen (en de manager geeft de picon automatisch de juiste naam).

Ik weet niet of dit Programma misschien hier ergens te vinden is, in het vuplus support forum vind je het (niet verwarren met de piconmanager, dit is een plugin).

Indien gewenst kan ik ook vragen of ik het hier mag uploaden.

Groeten,

Clemens

docendo discimus

Geplaatst:

Dank u stevie.

Heb deze handleiding reeds gebruikt om de picons : "DVBS2_XPICONS 28-12-2014" , zijn zo een 3644 met een grootte van 47,8 MB in te laden , werken allemaal prima.

Bij jou link vind ik bitter weinig picons terug voor TV Vlaanderen. Ik heb ze bijna allemaal , uitgezonderd deze van VIER HD, 2BE HD en nog enkele.

Je was toch opzoek naar een handleiding en niet naar picons ?

Geplaatst:

Heb je reeds gemeld dat ik beschikte over picons , Stevie.

Mijn vraag was gewoon :

Ik weet wel hoe ik deze kan aanmaken via Photoshop , maar eens deze klaar zijn welke bestandsnaam dien ik deze te geven zodat deze zichtbaar worden bij de favorietenlijst. Hangt deze bestandsnaam af van de satellietpositie , frequentie , of iets anders ?

Morgen bekijkt ik wel even de tips van Clemens.

Heb je reeds gemeld dat ik beschikte over picons , Stevie.

Mijn vraag was gewoon :

Morgen bekijkt ik wel even de tips van Clemens.

Nou die beschrijving maakt toch alles duidelijk lijkt mij daarin staat precies beschreven wat Clemens schrijft,jij hebt het over die link en dat je bitter weinig picons terug kan vinden,die link laat ook een beschrijving zien in een bestandje wat je kan downloaden,daar was je toch ook naar opzoek dus ik snap het probleem niet,die handleiding is niet duidelijk genoeg,je zoekt een programma die je daarbij kan helpen ? aangepast door stevie-v

Geplaatst:

In Dreambox edit is het vrij simpel, je moet daar eerst wel een map opgeven waar alle picons horen te staan.

Zenderlijst openen, op de zender zonder picon gaan staan en met de rechtermuisknop , "asign picon to service" aanklikken.

De betreffende picon in zijn map opzoeken en klikken.

De naam en de map waar de nieuwe picon staat speelt hoegenaamd geen rol.

Dreambox edit kopieert deze over naar de juiste map en geeft er meteen de juiste benaming aan.

Bijvoorbeeld bij mij is dat de map temp1 en bestandsnaam VIER HD.png

Dat komt dan terecht in de map picons als 1_0_19_1B91_C88_3_EB0000_0_0_0.png.

• Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Dank u , alles is prima gelukt.

Ik maak niet enkel picons voor de "normale" zenders maar ook voor de vaste feed zenders , zoals bvb de IHA feeds en ATP feeds op 10°E , de Paardenrennen feeds van Victoria Park Wolvega op 23,5°E , enz...

Deze komen altijd op dezelfde TP terecht. Als ik afstem via het beeld van de picon in de zenderlijst op een E2 ontvanger , weet ik als er signaal is of niet. Is wel handig op die manier. ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen