AartQuak Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Ik ben al enige tijd in het bezit van deze ontvanger en op zich erg tevreden over beeld en geluidskwaliteit. Sinds enige tijd, en steeds frequenter, geeft de ontvanger echter het volgende probleem. Bij het inschakelen krijg ik geen beeld en geluid. Ik kan wel zappen, EPG raadplegen en opnames instellen, en teletekst lezen. In het begin verdween het probleem na een aantal maal zappen naar een FTA zender of uit en opnieuw aanzetten. Ik gebruik de officiële Canaldigitaal CI module met witte sticker. Ik ben geen hobbyist, gebruik dus ook geen TAP's. Wie weet wat dit probleem veroorzaakt of nog beter, hoe is het te verhelpen?
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Hé wat leuk. Toevallig familie van Edwin Quak (Petten)?
AartQuak Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Geplaatst: 16 februari 2015 Nope Mijn geboortegrond ligt in Rozenburg Z-H waar zelfs meerdere families voorkomen met deze achternaam. Voorzover ik weet heb ik geen (direct) familielid met deze voornaam.
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Oké. Heb je de kaart al eens in een andere ontvanger gestoken? Of als je zin hebt om een keer richting Haarlem te komen? Rozenburg ligt er practisch naast...
AartQuak Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Geplaatst: 16 februari 2015 Ik gebruikte de kaart ook in mijn vorige ontvanger, TF 7700. Ik heb bij de nieuwe ontvanger wel een nieuwe CI module gekocht op advies van de verkoper.
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Waar ik op doelde is dat de CI misschien niet de keys op de kaart schrijft...
AartQuak Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Geplaatst: 16 februari 2015 Euh. . . . . ik ben geen satelliet hobbyist en bij de opmerking haak ik al af hoor. Bedoel je dat mijn kaart beschadigd of niet in orde kan zijn?
Moderator ceesv Geplaatst: 16 februari 2015 Moderator Geplaatst: 16 februari 2015 Oké. Heb je de kaart al eens in een andere ontvanger gestoken? Of als je zin hebt om een keer richting Haarlem te komen? Rozenburg ligt er practisch naast... Je zal het verschil maar moeten lopen. https://www.google.de/search?q=rozenburg+zh&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=hi_iVK6aMYfiasrbgugM Maar voor wat de klacht betreft, ik zou het zoeken in een defecte kaart of CI module. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
AartQuak Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Geplaatst: 16 februari 2015 Rozenburg NH ligt idd iets dichter bij Haarlem dan mijn geboortedorp. Ik wandel graag, maar er zijn grenzen. Ok, dus ik ga proberen om een nieuwe kaart te krijgen van Canaldigitaal en de CI module om te ruilen bij de verkoper. Bedankt voor de reacties, hoop dat het aan één van de twee ligt, dan is het in ieder geval niet mijn ontvanger.
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Voordat je te hard van stapel loopt..... Denk niet dat je kaart stuk is of je module. Denk meer aan een communicatie probleem vanuit de firmware van je Topfield. Vandaar dat ik aanbood om even naar Haarlem te komen. Kan ik de kaart testen in mijn box en de CI ook. Denk dat een aantal EMM's gewoon niet op je kaart terechtgekomen zijn...
AartQuak Geplaatst: 16 februari 2015 Auteur Geplaatst: 16 februari 2015 Aha. . . bedankt voor het aanbod, maar zoals je inmiddels begrijpt woon ik niet in de buurt van Haarlem. Firmware van mijn TF is overigens 1.04.01 van 13-jan-2014. Ik weet niet of er nieuwere versie is? Kan het door het door jou aangegeven communicatieprobleem komen dat de ontvanger het soms wel en soms niet doet? En belangrijker, hoe is dit op te lossen?
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Had het gezien:) Rozenburg N-H ligt inderdaad een pietsje dichterbij....
Jappie13457 Geplaatst: 17 februari 2015 Geplaatst: 17 februari 2015 Volgens mij licht het aan de ontvanger dezelfde klacht heb ik ook en deze ontvanger is nu voor de 3e keer terug naar de fabriek Ze hebben er de vorige 2 keer een ander moederbord in gemonteerd en dan gaat het een tijdje goed maar daarna komen de problemen weer Alle software is up to date dus dat kan het niet zijn je hebt geen problemen met uitvallen van de ontvanger ? 2xtopfield 7700HSCI met 90cm schotel met rotor
AartQuak Geplaatst: 18 februari 2015 Auteur Geplaatst: 18 februari 2015 Nee, de ontvanger valt niet uit. Als hij beeld geeft . . . .doet hij het perfect. Alleen om de zoveel tijd krijg ik gewoon geen beeld en geluid als ik hem aan zet. Zoals gezegd, in het begin kwam dit maar sporadisch voor maar nu steeds vaker, zoals ook op dit moment Zou bijna van ellende terug gaan naar UPC. . . bijna.
AartQuak Geplaatst: 18 februari 2015 Auteur Geplaatst: 18 februari 2015 Voordat je te hard van stapel loopt..... Denk niet dat je kaart stuk is of je module. Denk meer aan een communicatie probleem vanuit de firmware van je Topfield. Vandaar dat ik aanbood om even naar Haarlem te komen. Kan ik de kaart testen in mijn box en de CI ook. Denk dat een aantal EMM's gewoon niet op je kaart terechtgekomen zijn... Hoe kom ik erachter of dit het probleem is en is dit dan ook te verhelpen Mimisiku?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen