Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals de titel al sugesteerd ben ik op zoek naar ervarings verslagen van digitale satfinders van satlink.

Ik zit te denken aan een WS 9606 of 9608 maar heb geen idee hoe goed ze zijn.

Het doel is ze te gebruiken voor satelliet instalatie werk bij klanten.

Andre

Geplaatst:

Beide zijn verouderde modellen die o.a geen DVD-S 2 kunnen meten, dus zijn ze e.o.l.

Wil je daar je klanten mee helpen is de vraag.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Ik gebruik nog regelmatig mijn DVB-S satfinder. Zolang de populaire satellieten nog DVB-S transponders hebben is dat uitstekend te doen! Een goed uitgerichte schotel en correct ingestelde LNB (skew) zal na installatie ook prima werken op de HD kanalen. Een DVB-S2 meter is pas nodig als een satelliet over geen enkele DVB-S transponder meer beschikt....

Geplaatst:

eerlijk gezegd...zou ze niet willen gebruiken. Heb drie meters, maar de beste voor mij is de Satfinder HD Slim 5.

Lange accu duur, goed scherm (ook bij zonlicht), satelliet herkenning, beeldscherm en meer. Super!

Geplaatst:

Idem....

Satfinder 5 HD Slim, prima apparaat, lekker snel, doet alles wat nodig is voor het goed afstellen van je schotel-installatie.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Geplaatst:

Ik wil best geloven dat iets als een Satfinder 5 HD Slim zeer goed is, maar dan heb je het over een apparaat dat 4 tot 4,5 keer zo duur is, dat is helaas voor een starter een investering die niet verstandig is.

Dat een vernieuwing over 1 a 2 jaar nodig is valt mee te leven, als ik het tegen die tijd niet kan betalen heb ik te weinig klanten om door te gaan.

• Moderator
Geplaatst:

Wat belangrijk is bij zo een apparaat is dat er een real-time spectrum analyser functie op zit.

Verder de mogelijkheid om een diseqc schakelaar te bedienen.

Een kortsluitvaste antenne aansluiting.

De mogelijkhed x-polarisatie te meten

en tenslotte de s/n en ber te meten, de laatste het beste 10 tot de -8 magnitude.

Een goed afleesbaar scherm, een paar transponders die je in een geheugen kunt programmeren, meer heb je niet nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen