Ga naar inhoud


AtileHD zender nummering te groot


stevie-v

Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje aan het experimenteren met VTI 8 weet iemand hoe ik deze zender nummers kleiner kan maken zodat ze in het vlak passen ,hoe pas ik dat aan,de 3337 bedoel ik dan ?

Ps:deze foto gebruik ik als voorbeeld het gaat hier niet om een screenshot wat van mijn ontvanger afkomstig is.

post-54808-0-34990300-1424135305.jpg

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opgelost, ik heb de grootte aangepast in skin.xml

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat om dit stukje txt in skin.xml (zie bijlage) in de map  /usr/share/enigma2/AtileHD/   


dan hebben we het over de  font="Regular; 60" die heb ik dus op 40 gezet er staan twee vermeldingen in skin.xml dus pas deze aan naar jou wens,let wel op ik heb de skin ook nog een second infobalk gegeven skin_2IB_Network_weather daar heb ik voor gekozen pas dan in de folder   /usr/share/enigma2/AtileHD/allScreens/    ook nog even de skin_2IB_Network_weather.xml aan,het is dezelfde vermelding als die van skin.xml ,mocht je kiezen voor bijvoorbeeld skin_2IB_Network.xml dan pas je die natuurlijk aan ipv skin_2IB_Network_weather.xml maar dat is wel duidelijk voor de personen die deze skin gebruiken lijkt mij

informatie wat aan te passen.txt

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké,

dank u van alle letterwijzigers. ;)

bedenk wel met wat een xml geopend kan / moet worden opdat het niet fout gaat met dat bestandje.

 

ik zal je zeggen een betrouwbare xml-editor moet je even zoeken op sat4all

want doe je dat op gooble heb je kans dat je rommel krijgt

 

en ben je onderweg met windows, dan gebruik windows eigen XML Notepad 2007

 

zelf gebruik ik gewoon kWrite onder linux / peace of cake :grin:

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Windows kladblok gebruikt die doet wat hij moet doen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... en dit laatste zou ik zeker niet willen adviseren.

Met Kladblok mis je essentiële informatie die je wel met de door Tonskidutch aangehaalde XML Notepad 2007 zichtbaar maakt.

Kost niets en functioneert gegarandeerd beter en is veiliger.

 

Ik heb ooit ook diverse XML bestanden met de Kladblok aangepast welk regelmatig fout ging.

Met XML Notepad 2007 heb ik probleemloos wijzigingen aan kunnen brengen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kladblok is niks mis mee lees ik op diverse forums,doe dit al jaren nooit een probleem tegen gekomen met kladblok,zie weblink...

http://www.hoedoen.be/hoe-xml-bestand-bewerken/

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg je dat je een xml bestand gewoon veilig kan bewerken met kladblok,dat er een verschil is met notepad dat ga ik niet ontkennen daar ging het ook niet om

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...