Ga naar inhoud


Nieuwe zenderlijsten uitgesteld tot 3 maart 2015


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op de site bij nieuwsberichten van CanalDigitaal is het volgende te lezen:

Nieuwe zenderlijsten uitgesteld tot 3 maart 2015

CanalDigitaal biedt op 17 februari geen nieuwe geforceerde zenderlijsten aan (zowel de HD- als de SD-versie). Nieuwe zenderlijsten worden aangeboden op 3 maart. Wel willen we u graag informeren over aanstaande zenderwijzigingen:

Overzicht van wijzigingen

De zender 13th Street gaat verhuizen. Deze zender is te zien vanaf het FamilieHD-pakket. Vanaf 9 februari is de zender beschikbaar gesteld vanaf een nieuwe positie. Als u de zender handmatig wilt toevoegen gebruikt u de volgende gegevens: ASTRA 23,5 – 11.914 – H – 29.900 – 2/3 – DVBS2 - 8PSK. Tot 3 maart is 13th Street ook nog beschikbaar op de oude positie.

De zender Discovery Showcase HD gaat verhuizen. Deze zender is te zien vanaf het BasisHD-pakket. Vanaf 17 februari is de zender beschikbaar vanaf een nieuwe positie zodat u deze al handmatig kunt toevoegen. Als u de zender handmatig wilt toevoegen gebruikt u vanaf 17 februari de volgende gegevens: ASTRA 23,5 – 12.110 – H – 27.500 – 3/4 – DVBS2 – 8PSK. Tot 3 maart is Discovery Showcase HD ook nog beschikbaar op de oude positie. In de zenderlijsten van 3 maart wordt Discovery Showcase HD op de nieuwe positie opgenomen.

Op 21 februari kijkt u via de tijdelijke evenementenzender (kanaal 13) naar een integrale uitzending (herhaling) van de Elfstedentocht van 1985 op NPO Best. Exact dertig jaar nadat deze tocht is verreden kunt u uw herinneringen weer ophalen. De uitzending begint om 05.00 uur in de ochtend. Gaat u er eens goed voor zitten. Als u als schaatsliefhebber zelf zorgt voor 'koek-en-zopie', zorgt CanalDigitaal ervoor dat u dit unieke evenement opnieuw kunt beleven via uw tv-scherm. NPO Best is tot 3 maart te zien op de evenementenzender.

Op 22 en 23 februari kunnen alle klanten van CanalDigitaal op de zender Film1 Première HD (kanaal 21) kijken naar het programma rond de Oscar-uitreiking (free-view).

Het programma ziet er als volgt uit:
22 februari:
The Oscars (het hele programma wordt uitgezonden in HD en is ondertiteld in het Nederlands).
22.30 - Film1 Close-Up Oscar Special: een vooruitblik op de Oscars door Halina Reijn en Robert de Hoog met o.a. de belangrijkste kanshebbers.
23.00 - The Red Carpet Show: de aankomst van alle sterren met korte interviews en commentaar vanuit de studio ter plaatse.
02.30 - The Oscars Live: het live-verslag van ceremonie en uitreiking.
06.00 - Sluiting free-view.

23 februari:
20.30 – 22.00 – Oscars Highlight Show (free-view).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb geen fastscan functie want de software wel dat wel had viel niets mee te beginnen zoveel fouten. En ik heb nog nooit gehoord van de methode die CD handhaaft om jaren achtereen continu dingen te veranderen, dat kan dan ook echt alleen maar bij CD.

 

Fijn dat ze dingen veranderen maar het begint nu ook te gebeuren met zenders die al een keer verhuist waren, wanneer houd het geklooi eens een keer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, nu is het te begrijpen waarom gisteren de nieuwe zenderlijsten zijn uitgesteld tot 3 maart. Gisteren hebben ze weer een zooi zenders op transponder 12109H gegooid die daar naar toe gaan verhuizen.

Tja, ze maken het inderdaad wel erg bont met het wisselen van de zenders. Dit is echt niet normaal meer. Zonder fastscanfunctie ben je om de haverklap veel tijd kwijt om alle zenderwisselingen weer opnieuw in te stellen.
En ik denk dat we er nog niet van af zijn want ze gaan natuurlijk door tot alles van de Astra 19,2 er af is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs je laatste zin lijkt me nog te optimistisch.

Volgens mij is het een sport geworden en doen ze de zenders maandelijks in een grabbelton en mag het personeel in de kantine uit de ton grabbelen.

Dit alles onder het motto van team building om bij het personeel de moet er in te houden. :)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de fastscanlijst opnieuw inlaadt, dan komt de meest actuele fastscanlijst in je ontvanger te staan. Deze gebruikt de posities 1 t/m 999.
Maar als jij een lijst hebt die je zelf gerangschikt hebt, dan gaat het waarschijnlijk om een favorietenlijst en die zul je zelf natuurlijk moeten onderhouden.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard gaan de veranderingen zoals altijd weer gepaard zonder een ondertiteling of iets anders, doodmoe wordt je ervan.

 

Zelfs je laatste zin lijkt me nog te optimistisch.

Volgens mij is het een sport geworden en doen ze de zenders maandelijks in een grabbelton en mag het personeel in de kantine uit de ton grabbelen.

Dit alles onder het motto van team building om bij het personeel de moet er in te houden. :)

Ik zou dat nog gaan geloven ook als je alle akties ziet die ze ondernemen, heb er geen goed woord meer voor over. Zelfs de fastscan lijst klopt vaak gewoonweg niet waardoor mensen zonder beeld zitten. Dit is al paar jaar aan de gang maar schijnbaar zijn ze bij CD blind en doof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Neem een Digitenne abonnement, dan ben je van die problemen af.

 

Bij Ziggo en UPC zie je hetzelfde, daar veranderen ook doorlopend de frequenties van zenders.

 

Er zijn 3 oplossingen voor dit probleem:

- Gebruik een Canaldigitaal ontvanger, dan zal je nooit weten dat er iets veranderd is door de gedwongen fastscan lijst.

- Gebruik een willekeurige "vrije keuze" ontvanger met fastscan, dan ben je met 3 toetsaanslagen op je afstandsbediening en 45 seconden weer bij de les.

- Download een van de vele kanalenlijsten welke voor E1 en E2  ontvangers aangeboden worden, tikkeltje meer werk, maar je hoeft je iet bezig te houden met het zelf inscannen van kanalen.

 

Voor jullie ergernissen zijn er dus oplossingen voor elk wat wils.

 

Nadeel is dat er dan niets meer te klagen valt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "juist" zetten van zenders (die nu weinig bij mij van toepassing is), neem ik er bij als hobby van sat ontvangst.

Anders doe je gewoon wat ceesv zegt. Alhoewel je bij een M7 ontvanger na een zenderlijst update, die philipsjes best brengt naar fabrieksinstelling. zo ervaar ik het bij mijn ouders. Of dit gekend is weet ik niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de tel kwijt, maar sinds TV Vlaanderen is ontstaan zal het niet veel schelen of ik heb zo'n honderdtal wijzigingen meegemaakt van hun zenders.

Voor mij thuis is het een hobby, maar anderen moeten wel gaan betalen bij hun dealer om de zaak in orde te zetten, op jaarbasis kan dat tellen.

Men kan dat als dealer 1 keer gratis doen maar niet elke maand voor alle klanten.

En dan is men verbaasd als klanten gaan afhaken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar mebo870. maar een leek (zoals mijn ouders) nemen dan het beste een (voor mij te beperkt) M7 doosje, en dan hoeft de dealer niet langs te komen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...