Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw met een reactie op het forum, maar ik ben afgelopen dagen flink aan het speuren geweest op het forum. Ik heb echter een probleem waar ik zelf niet uit kom en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb thuis de volgende situatie:

• 60 centimeter satelliet van volgens mij Canaal Digitaal
  • Een duo LNb met enkele kabel
  • Een Dreambox 800HD met daarop Openpli

Nu heb ik met behulp van dit forum de satelliet uitgericht op de 19.2. Dit gaat prima en ik ontvang rond de 1000 kanalen. Ik heb een SNR van rond de 85%, een AGC van 100 en een BER van 0. Dit moet volgens mij goed zijn, toch? Ik kan onder andere NPO1 tm NPO3 ontvangen en ok rtl 4.

Bij de 23.5 wil het echter niet helemaal lukken. Ik heb deze middels de afdruk van Canaal Digitaal 11 graden schuiner gezet. Bij signal quality kan ik naar rechts klikken naar de 23.5 satelliet, maar dan zie ik volgens mij dezelfde waarden als bij de 19.5. Ik ga vervolgens opnieuw zoeken naar kanalen en ik vind er een stuk meer, rond de 2000. Nu bijna alle kanalen kan ik met mijn abonnement bekijken, alleen mis ik een hoop Nederlandse kanalen. Ik kan de Discovery kanalen niet zien en ook RTL 7 en 8 niet. Bij de Henksat 19.2 23.5 zijn er een hoop die ik niet kan zien ik denk dat ik 1/3 van de kanalen mis. 

In het menu staan de instellingen van de Tuner op Disec A/B waar A de 19.2 is en B de 23.5. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Geplaatst:

En die DM800 is nieuw? Ben bang dat het abonnement dan zeker jaarlijks betaald dient te worden en rond de €80 kost? Over welke versie van OpenPli praten we? Versie 2.1, 3.0 of 4.0?

Geplaatst:

Er zitten op de Astra 3 in ieder geval geen 1000 extra kanalen.

Wat je m.i. het best kunt doen is:

1) FTA scan Astra 1 en vervolgens m.b.v. Kingofsat de CD transponders handmatig toevoegen

2) Volledige scan Astra 3, zodat je zeker weet dat je alle gecodeerde CD zenders in je lijst hebt staan.