Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Wanneer ik gebruik wil maken van transcoding op mijn nieuwe LG G3 smartphone werkt dit niet.

Gewoon streamen naar laptop en smarphone lukt wel alsook transcoding naar laptop werkt ook zeer goed dus denk niet dat het aan de instellingen ligt van mijn Solo2.

Op mijn LG G3 gebruik ik dreamdroid alsook de VU+ app. met beide apps werkt de streaming ok echter enkel het transcoden met de vu+ app lukt niet. Met de dreamdroid app zit de functie transcoding er niet in?

Wanneer ik probeer te transcoden met de vu+ app dan krijg ik telkens de melding "loading streaming, if loading takes to long, tap te screen to try again"

Deze melding blijft gewoon staan en ik zie op mijn tv dat het beeld soms eens hikt terwijl de melding actief is. Dus denk ik dat hij probeert maar het lukt niet.

Iemand een tip of idee waar dit zou van komen?

Thanks

Geplaatst:

je stellt het transcoderen op je vu+ solo2 in, via menu of webinterface (en niet via de mobiel apps)

en dan,

heeft die app op de mobiel geen andere bron als stream te openen die ingesteld is.

maak maar eens een beeldschermfoto van je huidige instellingen betreffende transcoderen en plaats die in je volgende bericht.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

juist je gooit de maximale resolutie op de stream

dat dacht ik al

als je niet wilt transcoderen , dan moet je die opties ook niet gebruiken

wil je transcoderen en dus een veel lagere resolutie (daar die mobiel telefoon slappe harry is) moet je drastisch de resolutie beperken = in dit geval de bitrate

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Het laagste dat ik kan pakken is 50kbits zoals te zien in screen. Maar dan nog werkt het niet. Hoe moet ik dan nog lager gaan qua bitrate?

post-32229-0-48816800-1424527396_thumb.png

Geplaatst:

uhm, je kiest de instellingen die je Droid Phone of iPhone aankan

dat ligt dus aan wat die CPU in dat telefoontje kan waarmaken

(dat is per toestel verschillend)

maar ben je binnen in Wlan of ben je Extern in WAN aan het testen?

dus thuis of elders?

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

thuis gewoon via WLAN. Ga mischien eens mijn box reflashen. Is al namelijk een tijdje geleden. En na een reflash direct transcoding testen zonder eerst mijn andere extensions te installeren. Maar vindt het raar dat het op mijn laptop wel werkt. Alez via de webinterface dan.

aangepast door Tuneboy
Geplaatst:

Neen hoor, zelfs wanneerd de box in standby staat (niet deep) dan lukt het nog niet. Als ik kijk naar 1 kanaal lukt zelfs dat kanaal niet om te trancoden. Streamen is geen enkel probleem.

Geplaatst:

ikzelf heb een samsung galaxy s5

ik gebruik dreamdroid en mx player en hier werkt het transcoderen zelfs uitstekend.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

dreamdroid ondersteund toch enkel streamen en niet transcoderen?

stel dreamdroid eens in op poort 8002. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

Na wat opzoeken op het net toch een oplossing gevonden. Ik heb eens op aanraden van iemand BSplayer geinstalleerd op mijn smartphone. In de vu+ app de instelling verander van mx player naar bsplayer en voila, alles werkt weer. Vreemd dat zowel de internal player alsook MXplayer in de vu+ app niet meer werkt. Enkele wanneer ik dus BSplayer selecteer werkt het. Zelfs over 4G met VPN naar mijn huis.

Geplaatst:

tja, is hier weeral bewezen dat het voor elk type smartphone toch net iets anders is. ;)

grtz Philip

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...