Ga naar inhoud


Zenders blokkeren (kinderslot)


Gast

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij uitleggen hoe kinderslot werkt. Mijn firmware is TuxOnHumax versie 2 +cam ToH20 . Ik heb van alles al geprobeerd want als ik het instel vraagt ie bij elke zender om de pincode. Dat is nu weer ook niet de bedoeling.

Ik heb op dit forum ook al gezocht maar niets wijzer geworden.

 

Groeten BepGradus...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om te beginnen desactiveer je de blokkeringen welke je nu ingesteld hebt; vermoedelijk moet je gaan naar menu, parental control, pincode invoeren en bij "Censorchip classification" op "no block" zetten.

 

Je kunt nu ofwel bepaalde kanalen blokkeren met pincode 0000 (als die nog nooit werd gewijzigd) ofwel mits een zelf te bepalen cijfercode van **** cijfers.

 

Om een nieuwe pincode vast te leggen ga je naar menu, parental code, old pincode, vul de huidige in en automatisch wordt je uitgenodigd om op het lijntje daaronder een nieuwe in te voeren die je daarna nog eens moet bevestigen (nogmaals invoeren).

 

Nu verlaat je de menu's met meermaals exit.

 

Het ogenblik is nu aangebroken om alléén DIE zenders te blokkeren welke je voor jouw kinderen ontoegankelijk wil maken...

 

Je gaat naar menu, installation (ok), service organising (ok), organising TV services (ok), organise All services (ok) en je komt in een "te bewerken" kanalenlijst.

Met de pijltjestoetsen ga je op elke zender staan die je wil "blokkeren" en telkens druk je éénmaal op de GELE knop (lock). Je gaat zien dat er dan telkens een "slotje" naast de naam van de zender verschijnt...

Als je per ongeluk een verkeerde zender "lockt" kun je het ongedaan maken door een 2de keer op GEEL te drukken...

 

Alles geblokkeerd wat je wou blokkeren? Druk op OK om op te slaan.

 

Dan mits meermaals exit alle menu's verlaten en... zappen...

 

Telkens je een geblokkeerde zender tegenkomt zal "hij" dan pas de pincode vragen; iemand die de juiste pincode niet kent (de kinderen bvb), krijgt dan géén toegang tot deze geblokkeerde zenders!

 

Duidelijk?

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...