_Bartje_ Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Maak je geen zorgen Trippleboy, ik ben vast zeker dat tvvlaanderen hier absoluut niets aan kon doen zoals zij elke storing afdoen. Het is voor de Nederlandse zenders maar als het enkel voor Vlaams aanbod was lagen ze al heel lang buiten. Prijsverschil is niet meer zo groot en dan heb je alleszins minder problemen als bij hun. Als ze nu een beetje fatsoen hadden zouden ze idd eens een kleine geste doen. Hoeft niet veel te zijn maar ze zullen het gewoonweg weer afschepen.
Tripleboy Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Dan ga ik hier terdege rekening mee houden voor de nabije toekomst, hun positie t.o.v de klanten is niet meer van deze tijd. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
theparasol Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Sommige storingen in apparatuur zijn niet permanent en je moet maar net de juiste onderdelen voorradig hebben om het op te lossen. Als je al weet waar het exact zit. Soms denk je iets opgelost te hebben en komt het na een poosje ineens terug. Voordeel is dat je dan al wel weet wat het niet was en kun je verder gaan met het puzzeltje. En hoe vaak komen dergelijke storingen nu eigenlijk voor? Jullie zijn gewoon een stelletje zeurkousen. Met kabelverbindingen bv en je hebt een rotte coax of een klapperende tap in de wijkkast ben je pas echt zuur. Dat duurt vele malen langer om gefixed te krijgen. Maar zoals altijd het gras bij de buurman is altijd groener...
Moderator ceesv Geplaatst: 17 maart 2015 Moderator Geplaatst: 17 maart 2015 "Men" heeft het over een aanvoerlijn die problemen had. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Ben je dan lekker mee... als dat via een aantal datacenters gaat... voordat je daar de juiste personen geëscaleerd hebt gekregen dat kan wel ff duren!
_Bartje_ Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 (aangepast) Stelletje zeurkousen? Beetje domme opmerking. Dit heeft niets met zeuren te maken, dat iets fout gaat kan overal maar dat een storing 2 volledige dagen moet duren is te lang. Ook komt er geen enkele excuses of compensatie vanuit tvvl. Zij schuiven het altijd af op iemand anders maar nemen nooit verantwoordelijkheid. Jij geef het voorbeeld van rotte coax of klapperende tap? Dat gaat over een INDIVIDUEEL probleem. Dan kun je net zo makkelijk de vergelijking maken van een defecte switch of LNB of whatever. Dit was een ALGEMEEN probleem waar ALLE klanten 2 dagen last van hadden. Dit is ook niet eerste keer. Toen lag het echter aan scarlet volgens tvvl. een algemene storing duurt geen 2 dagen bij kabel of vdsl provider. 18 maart 2015 aangepast door _Bartje_
theparasol Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Schrijf toch een mooie klachtenbrief met al je verzamelde grieven over hun dienstverlening. Hier een beetje lopen huilen helpt in elk geval helemaal niets.
_Bartje_ Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 (aangepast) En dat zou wel helpen denk je? Wel raar dat je op mijn onderbouwde reactie niet echt antwoord hebt. Zal wel aan die klapperende tap liggen zeker. 18 maart 2015 aangepast door _Bartje_
theparasol Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Ik werk zelf als engineer in de ict branch en in de afgelopen jaren zijn de problemen behoorlijk gecompliceerde geworden. Uit dat oogpunt wil ik eens een ander geluid laten horen. Daar moet jij je als eenvoudige televisiekijker niets van aantrekken maar wellicht dat het je wat stof tot nadenken geeft. Jouw onderbouwde reactie? Ik geef misschien wat slechte voorbeelden en jij trekt ze uit de context in een poging ze belachelijk te laten lijken. Of het nu een individueel probleem is of algemeen. Je hebt als abonnee niets te maken dat het bij de buurman wel goed werkt of dat heel de wijk of woonplaats storing heeft. Storing = storing. Fijne van satelliet vind ik dat je dat hele laatste traject zelf in handen hebt. Ik heb uit chagrijn al eens schotel, lnb, coax en ontvanger ineens vervangen. Ging uiteraard werken Achteraf bleek er water in de coax kabel te zitten.... Dat soort dingen kun je als klant allemaal niet bij een kabelaansluiting waar regelmatig onregelmatig beeld blokt en stuitert. Overigens als ziggo een aanvoer probleem heeft gebeurt precies hetzelfde. Als de oorzaak van dat aanvoerprobleem niet duidelijk gevonden kan worden dan kan ziggo ook op zijn kop gaan staan: Je bent gewoon compleet afhankelijk van je toeleveranciers en hun onderlinge schakeltjes. Of denk jij soms dat iedereen maar zo even beheerdertje kan gaan spelen in diverse betrokken datacenters? Kun je wel hard gaan brullen oplossen oplossen maar je bent volledig afhankelijk van expertise en onderlinge samenwerking van betrokken partijen. Wellicht heeft TVV uit bezuiniging gekozen voor een goedkope SLA op hun aanvoerlijn? We zullen het nooit weten.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2015 Moderator Geplaatst: 18 maart 2015 Zoals gezegd, de kijker ziet nog steeds de storing, maar op de achtergrond ziet die kijker niet wat er allemaal gebeurt. De techniek wordt steeds complexer, het kan op tientallen locaties mis gaan, honderden kilometers verwijderd van jouw eigen techniekruimte. En dan ben je plotseling afhankelijk van bijvoorbeeld een telecom provider die jij moet gaan uitleggen dat jouw storing ergens in een van hun centrales ontstaat........ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Johan45 Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Een berichtje dat er aan het probleem gesleuteld wordt is toch niet teveel gevraagd. Nu heeft het er alle schijn van dat er niets gebeurd. Dat is iets wat je een provider kwalijk mag nemen. Vult u rustig aan !!!
_Bartje_ Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Inderdaad Johan. Ook dat dit probleem 2 dagen duurt is erover. Het ging hier over de meest bekeken zenders, het was ook geen vaag probleem want het beeld was simpelweg niet te kijken. In tegenstelling wat theparasol denkt ben ik echter vrij goed op de hoogte van kabel en dergelijke ivm mijn werk. Dat dit zo lang duurt en de gebrekkige info van tvvl toont gewoon wederom aan dat dit een amateuristisch bedrijf is. Sommige fouten zijn inderdaad moeilijk te zoeken of op te lossen maar ik kan mij niet herinneren dat bij telenet of proximus de meest bekeken zenders ooit 2 dagen bijna niet te bekijken waren ivm een algemeen probleem. En algemeen of individueel probleem maakt wel degelijk uit. Elke grote firma kent verschillende statussen toe aan problemen. (PRIO) Lijkt dat me dit toch een vrij ernstig probleem was. Al hadden ze achteraf de klanten al maar eens mailtje gestuurd ivm verontschuldiging of dergelijke zou al een verschil gemaakt hebben.
zzzzzz Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Ja, 2 dagen lang blokjesfestijn is gewoon enorm lang. Ik heb al jaren kabel TV, en ook sat FTA (vroeger TVV), maar heb dat nog nooit meegemaakt bij de kabel. Mocht de kabel zo'n algemeen probleem gehad hebben, en ze lagen er zelfs nog maar een halve dag uit, dan was dat voer voor het Journaal. Idem ditto voor mocht Proximus TV er langere tijd uitliggen. Dat TVV dat 2 dagen kan zonder dat het het algemene nieuws haalt, toont aan hoe klein hun marktaandeel wel is. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
smetje limb.BE Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 (aangepast) zo de storingen beginnen alweer verdorie heb hier nu vtm hd opstaan alweer die zwarte vlekken enz ook op vier hd idem zelfde probleem net als vorige week ps het ligt niet aan de ontvanger hoor dit heb ik net verstuurd 24 maart 2015 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
crazydavid Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Hier ook terug van dat. Lijkt mij toch dat hier een compensatie voor zal moeten komen. Dit is niet meer professioneel maar het geld moet er wel elke maand liggen. dreambox 8000hd with Openpli 3(beta) en oscam Big Bisat astra 1, 2 en 3 + hotbird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen