Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2015 Moderator Geplaatst: 18 maart 2015 Een beetje kort door de bocht, lees dit forum eens door, genoeg mensen met storingen waar wij met zijn allen ons hoofd breken, en dat de oorzaak dan toch na heel lang zoeken in een onverwachte hoek zit. In dit geval zijn er sporadische onderbrekingen van het geluid, een keer knipperen met je ogen en je hebt het moment gemist. Dat zijn echt zoekplaatjes. Probeer eerst maar eens vast te stellen waar dat ontstaat, of dat je dat probleem al aangeleverd krijgt van je content leverancier. Ik kan mij uit mijn eigen praktijk nog wel een paar storingen herinneren waar ik maanden naar op zoek geweest ben. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
erwin05-verwijderd Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 (aangepast) Een beetje kort door de bocht, lees dit forum eens door, genoeg mensen met storingen waar wij met zijn allen ons hoofd breken, en dat de oorzaak dan toch na heel lang zoeken in een onverwachte hoek zit. In dit geval zijn er sporadische onderbrekingen van het geluid, een keer knipperen met je ogen en je hebt het moment gemist. Dat zijn echt zoekplaatjes. Probeer eerst maar eens vast te stellen waar dat ontstaat, of dat je dat probleem al aangeleverd krijgt van je content leverancier. Ik kan mij uit mijn eigen praktijk nog wel een paar storingen herinneren waar ik maanden naar op zoek geweest ben. Dat het maanden heeft geduurd, komt omdat je te vaak met je ogen zat te knipperen. Volgens mij heb je 2 sec geen geluid bij deze audio storing en heeft dat niets met je ogen te maken. Een blinde kan dat nog vast stellen. Wel vreemd dat een geluidsonderbreking hoorbaar is. Je hoort toch duidelijk niets. Door een storing zijn er korte geluidsonderbrekingen van 1 a 2 seconden op de zender Discovery HD Showcase. Er wordt aan een oplossing gewerkt. Tijdelijk wordt het Dolby-geluid vervangen door ‘stereo’, vanaf vandaag en tot nader bericht. Hoorbaar is weg. 18 maart 2015 aangepast door erwin05
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2015 Moderator Geplaatst: 18 maart 2015 Misschien ontgaat het je, maar in een signaalweg, stream genaamd wordt zowel beeld als geluid getransporteerd. Het beeld is zonder problemen, het geluid hikt soms 2 of 3 keer op een avond, gedurende 2 seconden. De technische apparatuur staat verdeeld op 20 locaties, verspreid over honderden kilometers. Begin maar met zoeken.... Doet mij denken aan een probleem wat Tonskidutch in zijn AV installatie had in zijn huiskamer van zijn flat. De oorzaak bleek de liftinstallatie te zijn van het flatgebouw. Ook herinner ik mij tv ontvangstproblemen, jaren geleden bij iemand op de 8e etage van een flatgebouw. Daar bleek de oorzaak een scheertransformator in de badkamer te zijn op de 3e etage, Maar wel in het flatgebouw wat op 300 meter afstand stond! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
havejan Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Een beetje kort door de bocht, lees dit forum eens door, genoeg mensen met storingen waar wij met zijn allen ons hoofd breken, en dat de oorzaak dan toch na heel lang zoeken in een onverwachte hoek zit. In dit geval zijn er sporadische onderbrekingen van het geluid, een keer knipperen met je ogen en je hebt het moment gemist. Dat zijn echt zoekplaatjes. Probeer eerst maar eens vast te stellen waar dat ontstaat, of dat je dat probleem al aangeleverd krijgt van je content leverancier. Ik kan mij uit mijn eigen praktijk nog wel een paar storingen herinneren waar ik maanden naar op zoek geweest ben. sirry, ik ben kort door de bocht / Direkt. Ook kom ik uit de "testwereld" dus weer wel enigzins hoe het er aan toe gaat. Deze storing is direkt opgetreden na de zenderwisseling. het is ook een storing die al eerder gelijkwaardig is voorgekomen. Als men deze change van te voren had getest had men het geweten. CD zet gewoon ongetest changes live.en dan zien ze wel waar het schip strand. en ik mag er toch vanuit gaan dat zij de juiste apparatuur hebben die de signalen kan analyseren. Daarbij kwam deze storing veelvuldig voor dus kon je hem niet missen door te knipperen met je ogen.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2015 Moderator Geplaatst: 18 maart 2015 Dus je stuurt het signaal bij jou weg zonder problemen, en aan de andere kant van de lijn komt het signaal vervormd aan. Probleem is alleen dat tussen die 2 punten jij geen zicht hebt op wat er gebeurt of waarom de storing ontstaat. Je hebt alleen geen toegang tot die infrastructuur omdat die van een grasvezel verhuurder is tussen Hilversum en Luxemburg. Hoe los je dat op? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
erwin05-verwijderd Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Helemaal juist Jan, ik heb toen in een ander topic er gelijk melding van gemaakt, dat er op showcase een audio storing is om de 10 min. Nu maakt cees er al 2 a 3 per avond van, ik denk dat hij te veel met zijn ogen knipperd. Later kwamen de audio storingen om de 20 min.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2015 Moderator Geplaatst: 18 maart 2015 Ik kijk heel veel naar Showcase bij mij zijn die storingen kennelijk minder. Dat is misschien te verklaren door het verschil in ontvanger of AV receiver, die mogelijk minder last heeft van hikken in het geluid. Een andere verklaring heb ik daar niet voor. Canaldigitaal heeft verklaard dat zij bij de eerste klachten met de koptelefoon mee hebben zitten luisteren en de storing niet konden vaststellen. Ik kan mij voorstellen dat bij hikken in het geluid sommige ontvangers/decoders in mute gaan en anderen de onderbreking negeren waardoor de onderbreking niet opvalt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
erwin05-verwijderd Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 (aangepast) LOL wat een prutsers daar dan. Bij mij waren de storingen over duidelijk en gelijk aan als of je op de mute knop van de AB drukt. Dus 2 sec geen geluid. 100 % uitval. Echte prutsers daar bij cd lol met een koptelefoon. Hebben ze daar nog verouderde techniek uit de 2de wereld oorlog ofzo??? 18 maart 2015 aangepast door erwin05
theparasol Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 (aangepast) Oplossen van een probleem begint met constateren/reproduceren van het probleem... Ik roep maar wat: Waarschijnlijk niet geconstateerd omdat dit audiosignaal naar stereo gedownmixed was op hun koptelefoontje? Ik kan de storing duidelijk horen maar dan kijk ik uiteraard wel met dolby digital geluid. Misschien dat ze daar ook later achtergekomen zijn. Je kunt op een kantoor natuurlijk niet een kanaal met een dolby digital speakerset beluisteren. Dat is erg afleidend/storend voor de collegas op de werkvloer 18 maart 2015 aangepast door theparasol
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2015 Moderator Geplaatst: 18 maart 2015 Uit de summiere gegevens die Canaldigitaal naar buiten heeft gebracht is wel duidelijk geworden dat technici ermee bezig zijn. Ik ga er toch echt van uit dat die mensen erop gebeten zijn om een storing op te lossen. Dat dit niet lukt zegt naar mijn mening iets over de complexiteit van dit probleem. En de moeilijkste problemen zijn die welke af en toe optreden en niet reproduceerbaar zijn. Nogmaals, bedenk dat het geluid in de stream zit waar ook de beeldinformatie zit, en daar zijn geen storingen in vast te stellen. Het probleem kan net zo goed in het aangeleverde signaal zitten van Discovery HD showcase. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Johan45 Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Technisch geleuter, daar kan een kijker/luisteraar niets mee. Die wil ongestoord kunnen kijken en luisteren voor z'n kijkkassie. Lukt dat te lang niet gaat de consument terecht klagen. Dat is bij andere providers niet anders. Vult u rustig aan !!!
erwin05-verwijderd Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Je gaat mij toch niet vertellen dat ze bij CD met 1 koptelefoontje werken???? En dat mijn solo2 overduidelijk het probleem waar neemt. Ik ga hier maar niet verder op in. lag me wel slap nu.
arsat Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Tot nu toe heeft CD op hun website nog niets vermeld van de storing op 16/3... Wordt gewoon doodgezwegen alsof er nooit wat gebeurd is. Is toch niet te veel gevraagd al ze in ieder geval hun klanten op de hoogte houden??? VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
havejan Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Dus je stuurt het signaal bij jou weg zonder problemen, en aan de andere kant van de lijn komt het signaal vervormd aan. Probleem is alleen dat tussen die 2 punten jij geen zicht hebt op wat er gebeurt of waarom de storing ontstaat. Je hebt alleen geen toegang tot die infrastructuur omdat die van een grasvezel verhuurder is tussen Hilversum en Luxemburg. Hoe los je dat op? ik ben geen specialist in deze business, maar heb wel in de telecom gewerkt. Daar zijn ook zat situaties voorgekomen dat je geen idee hebt hoe / wat waar. Een signaal begint ergens en wordt altijd naar een bekende volgende hub gestuurd. dus je zal vanaf de bron moeten beginnen en het signaal volgen. ik zeg niet dat het eenvoudig is een storing op te sporen. wat ik zeg is dat deze storing ook na een zenderwissel al eens eerder is voorgekomen. Dit is gewoon een change en changes moet je testen..... en dat is duidelijk niet gebeurt daar het zoals ik nu waarneem op alle decoders voorkomt. Hier wordt gewoon low-budget ontwikkelt en met god zegene de greep live gegaan
grondstof Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 @erwin05 Ik denk dat het maar net is wat je wil horen en CD wil zeker geen verstoring horen of zien. Struisvogelpolitiek zou je het kunnen noemen, wat je niet hoort of ziet is er dan ook gewoon niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen