Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Tot nu toe heeft CD op hun website nog niets vermeld van de storing op 16/3...

Wordt gewoon doodgezwegen alsof er nooit wat gebeurd is.

Is toch niet te veel gevraagd al ze in ieder geval hun klanten op de hoogte houden???

 

Ze zien ons niet als klanten.

 

Je zou eens moeten weten hoe ze bij de klantenservice van CD met je omgaan. (gewoon erg)

 

Ik vind dat CD het totaal niet waard is om deze techniek in handen te hebben.

Deze techniek hoort niet in handen van prutsers.

 

Storingen op de SD zenders van het STB pakket zijn door CD zelf ingebracht. (19.2)

aangepast door erwin05

Geplaatst:

ik ben geen specialist in deze business, maar heb wel in de telecom gewerkt. Daar zijn ook zat situaties voorgekomen dat je geen idee hebt hoe / wat waar. Een signaal begint ergens en wordt altijd naar een bekende volgende hub gestuurd. dus je zal vanaf de bron moeten beginnen en het signaal volgen.

 

ik zeg niet dat het eenvoudig is een storing op te sporen. wat ik zeg is dat deze storing ook na een zenderwissel al eens eerder is voorgekomen.

 

Dit is gewoon een change en changes moet je testen..... en dat is duidelijk niet gebeurt daar het zoals ik nu waarneem op alle decoders voorkomt.

Hier wordt gewoon low-budget ontwikkelt en met god zegene de greep live gegaan

Ze gaan duidelijk voor een maximaal winstbejag, ten koste van de investeringen in degelijke hardware, en de klant is de dupe, en die moet vooral niet klagen.

Mondje dicht, en blijven afdokken, ook voor herhaaldelijke storingen.

 

Opzeggen kan ook.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

  • Moderator
Geplaatst:

Tja, prutsers, zoals jullie dat samenvatten.

De wereld zit er vol mee.

 

Bij de spoorwegen, regelmatig rijden er geen treinen.

Bij de banken, telebanking ligt er regelmatig uit.

Bij de telecom providers,regelmatig werkt het telefoonverkeer niet.

Bij de omroep, gaat zo maar op 3 zenders het beeld op zwart dankzij een speelgoedgeweertje.

Bij Top Gear, plotseling 3 afleveringen weg.

Bij de luchtvaart, plotseling een heel vliegtuig weg.

 

Of zit de wereld te complex in elkaar...

 

Ik ga er nog steeds van uit, dat de technici hun best doen, alleen soms is een storing echt lastig te vinden.

 

En ja, je kan extra investeringen doen in backup systemen, soms, maar niet eens altijd kan je daarmee een storing isoleren.

Maar wanneer dat daarna consequenties heeft voor het maandelijks te betalen bedrag door de abonnees.........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik ben het met ceesv eens, het enige wat je CD echt kan verwijten is die eindeloze stoelendans met de zenders en de vele prijs verhogingen.

 

Voor de rest valt het allemaal wel mee en storingen komen nu eenmaal overal voor, en fouten maken is nog altijd menselijk. En doordat we in een jaag maatschappij leven komen fouten ook vaker voor. een beetje rustiger aan zonder stress zou eerder een wonder verrichten.

Geplaatst:

Tja, prutsers, zoals jullie dat samenvatten.

De wereld zit er vol mee.

 

Bij de spoorwegen, regelmatig rijden er geen treinen.

Bij de banken, telebanking ligt er regelmatig uit.

Bij de telecom providers,regelmatig werkt het telefoonverkeer niet.

Bij de omroep, gaat zo maar op 3 zenders het beeld op zwart dankzij een speelgoedgeweertje.

Bij Top Gear, plotseling 3 afleveringen weg.

Bij de luchtvaart, plotseling een heel vliegtuig weg.

 

Of zit de wereld te complex in elkaar...

 

Ik ga er nog steeds van uit, dat de technici hun best doen, alleen soms is een storing echt lastig te vinden.

 

En ja, je kan extra investeringen doen in backup systemen, soms, maar niet eens altijd kan je daarmee een storing isoleren.

Maar wanneer dat daarna consequenties heeft voor het maandelijks te betalen bedrag door de abonnees.........

begrijp me niet verkeerd. Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat de techneuten niet hard werken om het probleem op te lossen.

 

mijn opmerking was meer naar CD als bedrijf in geheel.

 

Mijn punt blijft staan en CD is daar niet anders in als een bank, een spoorwegmaatschappij, telecom of welk bedrijf dan ook.

 

Zoals gezegd ik werk in de software testing en heb al het enige gezien in mijn leven. Dit soort problemen is best te voorkomen. je moet er enkel wel wat voor doen. m.i. zouden ze veel goedkoper uit zijn als ze hun release and change process beter zouden inrichten

 

Audio/video signalen zijn niet complexer als standaard telefonie/data signalen of encrypted messaging in banking systemen. alles gaat over meerdere "hubs" voordat iets bij een klant aankomt.

 

als een signaal jouw toko goed verlaat, dan moet je de toko die jouw signaal ontvangt erop aanspreken. en weer de volgende tot je bij de ontvanger bent. Zo werkt het ook in de telecom.

 

Probleem is echter dat bedrijven als CD en niet alleen zij er steeds meer een risk-based approach op na houden waarbij ze proberen in te schatten wat het kost iets goed te testen en wat als ze het net testen en er iets fout gaat.

Geplaatst:

Of wat het kost om een redundante aanvoerlijn paraat te hebben.

Of wat het kost om een kostbaar sparepart op de plank te hebben liggen.

 

Feitelijk is het mooi dat het zo gruwelijk misgaat want de technische gasten hebben nu een dikke stok om op het management in te slaan.

Vaak moet het eerst afbranden of omwaaien voordat er wat veranderd.

 

....Maar ik denk wel dat de maandprijs per abonnee verder omhoog zal gaan als alles uitvoerig getest wordt en voor elk doemscenario parts en draaiboek available zijn. Dan is het weer dat canaldigitaal zo schofterig duur is. Ik heb liever dat mijn tv ontvangst het 14 dagen niet doet dan dat mijn internetverbinding.

  • Moderator
Geplaatst:

@havejan,

 

Tja, maar waarom hikt het beeld dan niet?

 

Ik heb nog de tijd meegemaakt, waar je eerst de luchtcompressor moest starten, en de stofzuiger, voordat je de video tape recorder kon starten. (Ampex 2" Quadruplex).

Geloof me, sommige storingen,  zijn soms heel lastig te vinden, laat staan te voorkomen, en ik heb er de nodige voorbij zien komen in al die jaren.

 

Je werkt in een live omgeving, even een onderdeel vervangen betekent dat de andere zenders in de stream ook uit de lucht gaan.

Ik heb de storing zelf niet mogen aanschouwen, ik kijk kennelijk naar die zenders waar de storing niet optreedt. Alleen de geluidsstoring op Discovery heb ik  2 of 3 keer waargenomen

 

Ik gebruik de SD zenders soms als backup wanneer een fikse bui de ontvangst van 23 verstoort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@havejan,

 

Tja, maar waarom hikt het beeld dan niet?

 

Ik heb nog de tijd meegemaakt, waar je eerst de luchtcompressor moest starten, en de stofzuiger, voordat je de video tape recorder kon starten. (Ampex 2" Quadruplex).

Geloof me, sommige storingen,  zijn soms heel lastig te vinden, laat staan te voorkomen, en ik heb er de nodige voorbij zien komen in al die jaren.

 

Je werkt in een live omgeving, even een onderdeel vervangen betekent dat de andere zenders in de stream ook uit de lucht gaan.

Ik heb de storing zelf niet mogen aanschouwen, ik kijk kennelijk naar die zenders waar de storing niet optreedt. Alleen de geluidsstoring op Discovery heb ik  2 of 3 keer waargenomen

 

Ik gebruik de SD zenders soms als backup wanneer een fikse bui de ontvangst van 23 verstoort.

Hoe denk je dat in de telecom live storingen onderzicht worden of een storing bij e.banking of zoals waar ik nu werk bij de SBB als er een storing in het railcontrolsystem zit en dus de hele spoorboekje overhoop dreigt te gaan.

 

SBB heeft voor bepaalde onderdelen ook (nog) geen integratietestsysteem omdat zoiets meer dan 10 miljoen kost........

Daaarom llont het om ervoor te zorgen dat je andere zaakjes wel op orde hebt. zoals ik al zei in deze commerciele business draait het enkel om geld en risicoafweggingen. als het risico minder kost dan de voorzorgsmaatregelen dan zijn wij daar als klant de dupe van

Geplaatst:

Tja zit de maatschappij in mekaar nu :

Tv's worden gemaakt op een lorte levensduur evenals alle andere produkten zodat de consument maar blijft kopen alles draait om het geld de mens telt niet meer !

Amerikanen zijn we nu zo was dat al in de 90 jaren toen ik daar gewoont heb , lagen ook de mensen dood te gaan op straat .

En wat cd betreft ik ben erook van overtuigt dat ze deze storingen zelf in kaart brengen dan zodat zoveel mogelijk mensen overstappen op HD dan .

Bij die duitsers hoor je of zie je nooit iets dat draait maar (en goed)

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Geplaatst:

Alsmaar meer consumenten komen te weten hoe ze bedrogen worden op allerlei vlakken, dat zal zich uiteindelijk tegen die over gecommercialiseerde bedrijven keren.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Bij die duitsers hoor je of zie je nooit iets dat draait maar (en goed)

 

1pm

 

Deutsche Qualität en voor niks.
 
En bij CD moet je 3 euro meer betalen voor het light pakket, waar je toen 1 aug 2014 er 1 zender bij kreeg (showcase), later kwamen één en canvas er nog bij en zou NGC komen te vervallen, wat niet gebeurd is, waar je ook niks van weer hoort van CD.
 
Schaam je CD.
 
En nog steeds staat het light pakket niet vermeld op de site van CD en wordt er ook niets vermeld over de zenders in dit pakket.
 
En log ik in op mijn canaldigitaal dan staat daar Basis pakket.
 
Prutsers.
Geplaatst:

Het is niet altijd mogelijk je tegen een over gecommercialiseerd bedrijf te keren.

Zeker in het geval CanalDigitaal die in Nederland en Vlaanderen de enige provider van satelliet zenders is.

Je bent en blijft als je op de satelliet aangewezen bent helaas afhankelijk van dit bedrijf.

Het zou mooi zijn als er een tweede provider zou zijn maar de markt is daar domweg te klein voor. 

Als je de enige bent in je branche dan kan je er een zooitje van maken zoveel als je maar wilt, kwaliteit is dan niet aan de orde.

Je klanten kun je behandelen zoals je zelf vind het te moeten doen, ze kunnen toch nergens anders heen.

De prijzen van de pakketten kun je mee doen wat je wilt evenals de service en kwaliteit van datgeen wat je aanbied.

Heerlijk voor een bedrijf om zo te kunnen werken, lekker ongestoord doen wat je wilt.

De klanten waar je maling aan kan hebben heb je gewoon in je greep.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb -0- storingen gezien hoor!

Nu kijk ik ook niet veel wegens het werk ' s avonds en al zeker niet nederlandse SD kanalen

 

Maar we blijven hopelijk realisten, die zich bewust zijn van het feit dat als aannemer xyz langs de A1 wat bruggen en flyovers moet bouwen daar mensenhanden mee gemoeid zijn.

Alles kost tijd.

 

dus m.b.t. de Techneuten, Technici=>

Enkel " de hoeveelheid mensenhanden en breinen " die er aan werken is het middel welk zo'n Club als knaldigital in de hand heeft en daar zijn ze tegenwoordig veel te progressief in gaan snijden.

 

Bovendien de verschillende disciplines en afdelingen werken niet graag samen en daarom zijn er geen overgrijpende overkoepelende interventie teams in uitzendland die onmiddelijk fouten herstellen en oplossingen samen uitwerken.

Het zijn allemaal firma's die voor hun toko werken en niet voor de kijkers.

aangepast door Tonskidutch

Rappers Delight

The Sugerhill Gang

 

  • Moderator
Geplaatst:

Ik kan mij nog herinneren, dat zowel Smilde als Lopik in de fik stonden.

 

Smilde was kort daarna een kopje kleiner, Lopik reduceerde het vermogen drastisch om ook niet compleet af te fakkelen.

Het heeft maanden geduurd voordat die storingen verholpen waren en iedereen weer ongestoorde ontvangst had.

 

Tja, prutsers he, je ziet ze tegenwoordig overal. :D :D :D .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...