haelewyn Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 (aangepast) De update van vandaag verscheen in een ongewoon kader. Iets met nieuw en oud ... 9 of 10...Nooit voorheen gezien.In ieder geval : na de update kan ik geen enkele functie van de afstandsbediening meer gebruiken.Kanaal kan wel nog gekozen worden op het toestel met up en down, maar geen beeld .. Nergens.Meerdere keren uit en aan zetten helpt niets.Ga eens proberen met een hard reset... Zal wel ergens iets te vinden zijn waarmee dat kan.De kaart is nog steeds geldig, zou ik denken , want alles is betaald en er komt geen waarschuwing op het scherm over de codekaart.Het toestel zegt nog steeds dat er een USB stick is aangesloten dus is er verbinding tussen tv en decoder.De update werd uitgevoerd (balkje zichtbaar) , dus is er ook ontvangst.EPG werkt.Net beeld gevonden op de regionale zenders (preset 13) maar afstandsbediening doet het toch nog altijd niet..Nog iemand problemen met dit rotding ? 3 maart 2015 aangepast door haelewyn
masai Geplaatst: 3 maart 2015 Geplaatst: 3 maart 2015 (aangepast) Op mutant hd2400 met tvv kaart Net fastscan gedaan voor vier hd te kunnen ontvangen. Helaas bijna op op alle vlaamse zenders geen beeld. Wel op een (1) de rest ok op 100,101 enz. Probleem lijkt bekend. https://allestoringen.be/problemen/tv-vlaanderen Hopelijk wordt alles snel opgelost. Groetjes 3 maart 2015 aangepast door masai
haelewyn Geplaatst: 3 maart 2015 Auteur Geplaatst: 3 maart 2015 Net proefondervindelijk gezien dat het toestel volledig blokkeert op enkele HD kanalen. Ik dacht VTM en VIER.Als je hem daar naartoe stuurt werkt er ineens niks meer.Ik heb met de toetsen op het toestel het ding naar preset 1 gekregen en daarna heb ik precies terug controle.Zelfs het reset-toetsje onder de kaartsleuf scheen niet te reageren tijdens de blokkering van het toestel.Heb dit gepost omdat ik wel al gelezen had over storingen in de uitzending maar dacht eerder dat in mijn geval de software in de soep was gedraaid.Komt precies wel in orde.. met enig geduld. Thx
Theofrans Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 TVV heeft melding gemaakt van het probleem via hun site. Update 4 februari om 8u: Alle HD zenders behalve Eén hebben nog steeds problemen(freezes,uitval geluid,etc). TVV heeft het probleem nog niet kunnen oplossen,afwachten maar,ondertussen voorlopig via het SD signaal verder kijken.
reynaertdevos Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Deze morgen blokkeerde mijn M7SAT801 op VIER. Toestel afgezet en terug op. Kreeg melding "nieuwe zenderlijst inladen, oude versie 9, nieuwe versie 10" (of zoiets) . Daarna werkte alles terug zonder problemen.
reynaertdevos Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Sorry, te vlug geweest, nu wel problemen met de nieuwe HD zenders. Tevens mail gekregen van TVV met melding van problemen.
TozdeoG Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 De problemen blijven aanhouden. TV Vlaanderen zou nu best tijdelijk de codering uitschakelen, het duurt te lang.
astro iris Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Andere aanbieders hebben er ook last mee, Telesat en CanalDigitaal geven ook melding van problemen, is ook daar nog niet opgelost hoor.
Sprietje Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Een paar uur geleden schreef CanalDigitaal op twitter:Helaas ondervinden de volgende zenders nog steeds hinder van blokvorming; RTL4SD, RTL5SD, RTL7SD, Ketnet, HustlerTV, L1, EdgeTV en CI.enWe verwachten dat in de loop van vandaag de storing verholpen is.
astro iris Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 De zon schijnt, allen naar buiten zou ik zeggen en vergeet even de problemen. Vroeger (jaren 60) keken we VHF met hark en in de zomer moesten vele dagen niet kijken, atmosferische storingen heette dat toen. Tv uit en avonden lang buiten op de stoep babbelen met de buren en niemand die zich ergerde want er werd gelachen. :)
reynaertdevos Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Juist, toen keken we naar "Brussel Vlaams" en "Brussel Frans" (na een grote schakelaar omzetten van 625 naar 819 lijnen), en als het lukte naar "Holland", later naar "Holland 2" met een extra antenne. De uitzending begon, als ik mij nog goed herinner om 19 uur (of 20uur?) en stopte 's avonds na het laatste programma, het laatavondjournaal bestond nog niet, en dan testbeeld tot volgende avond . Alleen 's woendagnamiddags begon de uitzending 2 uur vroeger met "Nonkel Bob". En de hele straat gaan kijken naar "Schipper naast Mathilde" bij de buur die als enige al een tv toestel had. Pure nostalgie. Dit heeft eigenlijk niks te maken met het topic, maar ik kon het niet laten.
Tripleboy Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Maar nu betalen we flink om iets te kunnen kijken, toen nog niet, en toch word ons kijkplezier nu nog steeds vergald met al die storingen. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
astro iris Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Toen betaalde men,per toestel in huis, radio en tv taks en er werd zelfs gecontroleerd. Maar dit is off topic, terug naar de storing nu.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen