tvview Geplaatst: 4 maart 2015 Geplaatst: 4 maart 2015 Binnenkort ben ik toe aan een nieuwe HD TV en nieuwe satellietontvanger. Ik heb nu een Sony Brava LCD TV en een satellietontvanger. Nu vertelde iemand dat ik gewoon een LCD monitor met HDMI aansluiting kan aanschaffen en deze via een HDMI kabel aan een nieuwe satellietontvanger kan hangen. Werkt dat? Hoe is het beeld dan ? En wat ik mij ook afvraag: hoe kom ik dan aan geluid? Kan ik niet beter ( = makkelijker) een HD TV aanschaffen of is dat gezien het prijsverschil geen goed idee? Hoor graag jullie reacties, Mario
ben klever Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Indien een monitor, voorzien van een HDMI aansluiting, en Full HD is met ingebouwde luidsprekers heb je beeld en geluid. Een HDMI kabel transporteerd zowel beeld als geluid. Het prijsverschil zal er wel zijn maar dat moet je zelf uitzoeken ! TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
muppet Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Ik gebruik thuis in mijn hobby ruimte ook een monitor hier heb ik een kabel hdmi -> dvi tussen de ontvanger en monitor. Het beeld is best goed maar de monitor is heel wat jaren oud tegenwoordig zul je weinig verschil zien. De audio doe ik via een aparte surround set. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Tripleboy Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 En de beeldformaten, echt groot zal je ze niet zo vlug tegenkomen. De prijzen zijn heel verschillend, en een monitor is altijd geoptimaliseerd voor stilstaande beelden, GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
minplus Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Heb het even met een goede monitor geprobeerd en ben het met vorige spreker eens. Bij beweging gingen rechte lijnen zigzagjes vertonen en navloeien. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
tvview Geplaatst: 6 maart 2015 Auteur Geplaatst: 6 maart 2015 Dank voor jullie antwoorden. Als ik het zo lees, ga ik toch weer voor een TV . Mario
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen