Pionewbie Geplaatst: 7 maart 2015 Delen Geplaatst: 7 maart 2015 Bij veel goedkope led verlichting worden leds gebruikt met minder lichtopbrengst. Door de voorschakelweerstanden lager te kiezen word de stroom verhoogt (bv van 20 naar 30 mA) Dit geeft dan meer lichtopbrengst maar een zeer korte levensduur. Meet de stroom maar eens na die door de leds loopt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 7 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2015 .Ik denk dan ook dat het de goedkope prul uit China is die de problemen veroorzaakt. Dat denk ik ook want ik heb net weer in Hongkong een rol van 5m LED strip met daarop 300 warm witte LED's besteld voor $ 3,70 en dat ook nog verzendkosten vrij, dit kan ook nauwelijks iets zijn. Maar ja, met de vorige heb ik ook 2 jaar gedaan. Verder moet er ook een weerstand in serie staan met de verschillende groepen. Want een groep van drie LED's in serie kan je niet zomaar op 12V aansluiten. Dit is niet nodig omdat de groepen van 3 LED's op de strip al doorverbonden zijn. In feite kun je strip na elke groep van 3 LED's inkorten, je moet dan alleen wel weer een nieuwe aansluitdraad op de daarvoor bestemde soldeerpunten solderen. Je kan ook eens proberen om de strip hier en daar eens te buigen en kijken of er LED's terug gaan branden. Vaak zit het probleem in de verbindingen van de strip. Dat klopt, sommige niet meer functionerende LED's geven dan weer licht maar niet alle. Bij veel goedkope led verlichting worden leds gebruikt met minder lichtopbrengst. Door de voorschakelweerstanden lager te kiezen word de stroom verhoogt (bv van 20 naar 30 mA) Dit geeft dan meer lichtopbrengst maar een zeer korte levensduur. Meet de stroom maar eens na die door de leds loopt. Ik kan de stroom alleen per volledige lengte dus over de 300 LED's meten. Het was even prutsen om bij de aansluitpunten te komen maar ik meet over de 300 LED's circa 2A. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pionewbie Geplaatst: 7 maart 2015 Delen Geplaatst: 7 maart 2015 Hoe nauwkeurig is dat circa 2 A? 300 Ledjes in groepjes van 3 zijn dan 100 parallelle lijnen. Bij 2 A (2000 mA) loopt er dan 20 mA (2000 / 100) door de ledjes. Dat is een normale gezonde waarde. Bij 2,5 A loopt er 25 mA door de ledjes en dat is teveel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 7 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2015 Even in het midden hoe nauwkeurig mijn meter is maar bij 2 metingen gaf die 2.1 A respectievelijk 2.2 A aan. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
winwiz Geplaatst: 8 maart 2015 Delen Geplaatst: 8 maart 2015 Daarom is het ook belangrijk om een goed gestabiliseerde voeding te hebben. Het zijn groepjes in serie staande Leds die weer parallel staan. Een paar volt meer betekent per Led een paar tienden volt extra wat de stroom behoorlijk laat oplopen wat bepaald niet gezond is. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GeorgesL Geplaatst: 17 september 2015 Delen Geplaatst: 17 september 2015 Wij hebben op de boot en in de auto (kofferruimte) ook ledverlichting geplaatst maar overal heb ik een 12V stabilisator ertussen dat kost bij mijn leverancier slechts 12,95 euro. Je hebt er maar 1 nodig voor verschillende meters ... Bij ons brand die al enkele jaren zonder problemen,een goedkopere omvormer gaat niet stabiel/afgevlakt genoeg zijn om juiste stroomwaarden te geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen