deleier Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Daar gaan we weer. Word zo langzamerhand een beetje moe van canaaldigitaal en hun zenderwijzigingen. Het volgende; Bij de laatste frequentie wijziging van Discovery showcase Hd naar 12110 MHZ 2700 Ks/s Horizontaal 3/4 dvbs2 8psk heb ik alleen maar blokkerig beeld en geluid. Het rare is dat de tsjechische variant wel goed beeld en geluid geeft op dezelfde frequentie . Maar uiteraard geen nederlandse ondertitel .... Beste medesatters ,, zijn er meer met dit verschijnsel ?
Moderator ceesv Geplaatst: 5 maart 2015 Moderator Geplaatst: 5 maart 2015 Kijk eens rond op dit forum en de storingmeldingen...... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Dunnie Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Upc is die zender stoelen dans nog veel erger. Alleen daar merk je dat niet met die decoders van hun.
astro iris Geplaatst: 5 maart 2015 Geplaatst: 5 maart 2015 Hier geen blokkerig beeld op Dicovery Showcase HD en ondertitels ook goed. Is je ontvangst goed?
deleier Geplaatst: 6 maart 2015 Auteur Geplaatst: 6 maart 2015 Hoi Iris. Ja ontvangst is goed. 99 % kwaliteit en 80 % niveau. Op alles goed beeld alleen deze transponder lijkt moeilijk te doen.
erwin05-verwijderd Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Er is op Discovery showcase HD inderdaad een kleine storing om de 5 min valt het geluid 1 a 2 sec weg.
astro iris Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Hier geen storing of wegvallen van geluid. Wel raar dat je het alleen hebt bij Discovery Showcase. Ik heb ontvangst met een satelliet module in mijn LG tv. Welke ontvanger gebruik jij?
Gelders Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Sinds alle wijzigingen de laatste dagen, is mijn box Vu+ Solo2 de weg kwijt, div. kanalen zoals deze duurt met zappen enkele seconden voordat er beeld is met soms weer uitval, andersijds kan ik geen npo1 opnemen en npo2 kijken, dit komt alleen bij de Astra 23.5 voor, weet het zo langzamerhand niet meer met ontvangst via de schotel word er een beetje moe van...
Sprietje Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Het kaf wordt van het koren gescheiden met de transponderwijzigingen van CanalDigitaal. Schotels die niet goed afgesteld stonden en zelfgemaakte wijzigingen aan de schotel gaan nu door de mand vallen.Je maakt mijn niet wijs dat de ontvangstproblemen nu pas tevoorschijn komen.Met een flinke regenbui moeten er voorheen ook problemen zijn geweest van stilstaande of wegvallende beelden.Zolang ik met mijn kleine Multytenne van slechts 45x45cm geen problemen ondervind bij redelijk wat regen, worden alle ontvangstproblemen die geschetst worden veroorzaakt door een slecht afgestelde schotel of lnb of door zelf aangebrachte modificaties die niet deugen.
Gelders Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Misschien, maar met 16.2 dB snr en 86% agc bij deze zender
Sprietje Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Beste GeldersIk schreef dit in het algemeen en niet specifiek voor jou.Als je 16,2dB snr hebt, dan is het geen schotelprobleem. Misschien een decoderingsprobleem?Met een originele CanalDigitaal CI-module zou het geen probleem mogen zijn.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 maart 2015 Moderator Geplaatst: 6 maart 2015 Een Linux ontvanger is zo goed als de software en de configuratie files die de gebruiker erin zet. Ik heb eerlijk gezegd de afgelopen dagen geen problemen ondervonden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Precies Cees, en daarom schreef ik "Met een originele CanalDigitaal CI-module zou het geen probleem mogen zijn."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen