Ga naar inhoud


Display Solo2 is erg zwak - is dit te regelen ?


on1bes

Aanbevolen berichten

Heb vorige week een gebruikte Solo2 gekocht. Alles werkt, maar de display is erg zwak. Is er ergens een helderheidsregeling voorzien ? Of is het display bijna einde leven.

Bij vroegere FM radio's en video's had je dat ook dat na een paar jaar die displays weinig licht geven.

En is ergens de productie datum af te lezen. Dat zou ook een hint kunnen zijn.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat kan.

 

Via Menu - Instellingen - Systeem - Instellingen voor de display.

 

Daar kun jede helderheid wijzigen.

 

Nu is dit in OpenPli 4.0 Het geval.

Helaas geef jij niet aan welke Image jij gebruikt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarschijnlijk open pli 2.1 dat staat in zijn handtekening.

 

Hoezo?

 

In zijn handtekening staat dat hij (ook) 2x DM 800 HD gebruikt met OpenPli 2.1 daarop.

Over de gebruikte Image op zijn SOLO2 staat niets vermeld.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, OK ik was nogal rap. Op de Solo2 is het wel degelijk Openpli4.0 en na lang zoeken stond er iets van een regeling in de manual. Dat had ik niet meteen door omdat er als kop alleen "instelling voor Display" stond, en niet Front Display. Nu heb ik die display bij-geregeld, zowel in bedrijf als in Standby, maar het is slechts een beetje beter. Dus ik blijf erbij dat het display bijna "einde leven" moet zijn, en ik op zoek moet naar een vervang-display.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is moeilijk om op afstand te beoordelen hoe groot de lichtsterkte van de display is.

Natuurlijk kan een display na verloop van tijd minder lichtsterk worden maar om nu gelijk te vermoeden dat die nu bijna 'einde leven' moet zijn lijkt me toch wat aangetrokken.

Zelf heb ik daarover nog nooit iets gelezen en de SOLO2 is nog niet zo lang in de handel dat je al over een generieke slijtage mag spreken.

 

Heb je de SOLO2 niet in bedrijf gezien toen jij die kocht en is het jou toen niet opgevallen?

 

Of jij er iets aan hebt weet ik niet maar ik heb even een foto toegevoegd waarop de display staat bij maximale weergave en daglicht, wellicht heb je nu wat vergelijkingsmateriaal.

post-37183-0-68492400-1425715918_thumb.jpg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bij vroegere FM radio's en video's had je dat ook dat na een paar jaar die displays weinig licht geven

 

Meestal was het toen een elco die slecht was.

Door die elco te vervangen was het dan weer opgelost.

 

Maar zo lang is de Solo twee toch nog niet op de markt om al problemen te krijgen met de elco's.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk als je de solo2 zo schuin plaatst als Jürgen, dan lopen de electronen natuurlijk harder over het matrixraster display

geen wonder dat ie dan sneller slijt :D

 

geintje,

 

hoe intensiever het daglicht hoe minder fell het display lijkt te verlichten

en andersom natuurlijk

 

ik heb niets qua lichtsterkte gemeten toen ik de solo2 uitgepakt heb, maar dit soort displays (die al Jaren gebruikt worden in A V apparatuur) gaan generiek nagenoeg niets achteruit qua helderheid.

 

kies maar eens een andere VFD skin ervoor

ciao

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de plastic front open maakt en de printplaat die de display bevat eruit neemt, dan zit meestal er een plastic foliefilter voor het display en dan in de plasticfront zit ook nog een gekleurd venster... dit alles neemt lichtintensiteit weg!

Ik heb al meermaals de folie die gekleeft is op de display weg genomen en de zaak terug geassembleerd.

Meestal volstaat de ingreep om terug voldoende licht te hebben van de display.

Zelfs bij nieuwe toestellen heb ik dit al gedaan, met resultaat dat de displayhelderheid op minimum kon staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik krijg het niet zo helder als bij Jürgen. Bedankt hiervoor. Het staat nu op maximum, en als je heel goed kijkt bij daglicht in huis, is het juist leesbaar. Maar eigenlijk hoort het niet.

Ik had niet de mogelijkheid om het display te bekijken bij aankoop (2de hands).

Er staan hier best wel wat handige tips die ik ga proberen.

Nog steeds niemand een idee hoe je de datum van produktie kan achterhalen op de box ?

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...