TEUNISSEN76 Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Graag wil ik weten hoe de beeldkwaliteit van sd kanalen zijn op deze hd ontvanger. Ik heb nu een sab titan1 hd die bij sd een matige kwaliteit geeft mit ik de ontvanger telkens handmatig op een lagere resolutie zet. (de upskaling van de ontvanger is dus minder dan de upscaling van mijn tv zelf (samsung eu40 eh5000 uit mijn hoofd) Zijn er nog andere aanmerkingen waar ik rekening mee moet houden? nb: is de 2e usb aansluiting ook voor opname, en kunnen ze tegelijk werken (dus 2 van 8 gb=16gb)?
Tonskidutch Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Teunissen76, op verschillende HD toestellen LIJKT de SD weergave eerst pover t.o.v. je vorige ontvanger draai SD eens op 720i of 720p ingesteld op je av settings van die receiver zet ook eens alles aan TV beeldverbeteraars uit (dus op de TV) je zult versteld staan, dubbelop is meestal slechter en je zult verstelt staan 720 als resolutie geeft prima beeld voor SD Second Life Mungo Parker
TEUNISSEN76 Geplaatst: 6 maart 2015 Auteur Geplaatst: 6 maart 2015 heb altijd alles uit staan: geen ruisfilters , niet te scherp, contrast laag etc etc , mijn beeld is op sd scherp als ik de ontvanger zelf op 720 zet. ik vind het alleen een ramp dat ik het steeds moet verandern als ik naar hd of sd zap (en van plan ben langer te kijken natuurlijk). als de ontvanger de conversie perfekt deed , dan hoefde ik noot wat te doen................
Tonskidutch Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 ja dat kan bij enkele receivers met auto-resolution ingesteld worden of dat op de sab-titan kan weet ik niet Second Life Mungo Parker
TEUNISSEN76 Geplaatst: 6 maart 2015 Auteur Geplaatst: 6 maart 2015 op mijn tv heb ik het niet op 720 gezet , kan ik ook niet, als dat wel kan (ga ik het weekeinde uitzoeken) ,dan krijg ik dus hetzelfde probleem dat ik het handmatig steeds moet wijzigen.
Tonskidutch Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 dat schreef ik al enkele receivers kunnen per input de output per auto-resolution automatisch aanpassen dat moet je testen op de amiko of heb je een sab titan in welk subforum zijn we eigenlijk Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen