Loek2 Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 (aangepast) Voor diegene hier die bezig gaan of zijn met het finetunen van hun lnb's op hun rail is er een handig programmaatje Enigma Signal Meter, niets nieuws tot zover, maar: Als ik dat gebruikte moest ik alsnog goed luisteren wat de vrouwenstem riep, vaak was dat niet goed te horen. Wat deed ik, ik belde mezelf op (van vast naar mobiel (heb een gratis bellen abo)) hoofdtelefoon op en ik kon rustig met mijn handen vrij richten. Dit kan ook via skype (van pc / laptop / tablet -> smartphone) Het is maar een kleine tip, maar bij mij was het een uitkomst 7 maart 2015 aangepast door Loek2
Tonskidutch Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 direkt op je box kom je met a ) wifi, webinterface of ESM enigmasignalmeter voor enigma en enigma2 mits er genoeg signaal is via al die gebouw massa b ) LAN kabeltje van 30 meter iedereen heeft hem liggen voor webinterface of signalmeter ESM c ) web interface besturing met de smartphones en tablets ik gebruik graag deze daar die luidt piept... Orlando in Love Japanese Breackfast
mebo870 Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Er is nog een oplossing als het niet via de router binnenshuis lukt. Wie nog ergens een in ongebruik geraakte oude router liggen heeft kan die daar ter plaatse inzetten. Dreambox aan de schotel hangen met een tijdelijke coax, de oude router daarbij plaatsen, dreambox er op aansluiten en dan via wifi / kabel naar de laptop of wat je ook wil gebruiken. The key to happiness. Stay away from idiots
henkie73 Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 (aangepast) al dit werk om je signaal te meten. voor 40 euro heb je deze meter en dan heb je het gelijk goed en betrouwbaar. ik moet wel toegeven dat ik ook een app op mijn iphone heb. maar dat is lang niet zo betrouwbaar en er zit ook een vertraging op. groetjes Henk 9 maart 2015 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen