Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We willen binnenkort onze schotel gaan vervangen, en we willen het graag in  1 keer goed doen, zodat we er de aankomende jaren geen omkijken meer naar hebben.

Voor ons is belangrijk dat we ook genoeg regenreserve hebben. Nu heb ik het volgende zelf uitgezocht, een Fuba DAA 850 met een Inverto Quad monoblock 23mm LNB 4,3 voor een 80cm schotel.

Maar ik zou graag van de experts wllen vernemen of dit een goede keus is, of dat jullie vinden dat een andere keus beter is.

B.V.D.

Geplaatst:

Sprietje bedankt voor je informatie. De op stelling is net zo goed als een schotel met 2 losse lnb's? We kijken hoofzakelijk op de astra 3 en af en toe naar de duitse zenders op astra 1.

We doen het nu het liefst in 1 keer goed, dan dat we later zeggen hadden we dat maar gedaan. Er was al een schotel winkel die adviseerde een maximum e85 met 2 lnb's maar dat leek mij wat overdreven.

Vandaar de vraag hier op het forum, en ik weet dat jou kennis op het gebied van satelliet ontvangst heel veel is. Meer dan menige  medewerker van een satelliet winkel.

Geplaatst:

Als je verder niet wilt uitbreiden is een duo-LNB prima.

Denk je aan uitbreiden met bijv. Astra 2 (Britse zenders) dan kan je nog overwegen een tripple-LNB te kopen.

Wil je (ook) uitbreiden met bijv. Hotbird, dan zou ik losse LNB's nemen (+ losse DiSEqC-switch).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Om twee satellieten te ontvangen die slechts 4,3 graden uit elkaar staan, is het hopeloos overdreven om daar een multifocusschotel voor te nemen. Bovendien passen op een E85 geen twee normale lnb's voor de Astra 19,2 en 23,5. Voor het goed zijn moet je dan weer een ALPS nemen.
Nee, die Fuba DAA 850 is een uitstekende schotel en het monoblock ook.
Een triple-lnb past absoluut niet op die Fuba-schotel.

Als je een bijpassende rail op de Fuba plaatst, kun je die niet schuin zetten en dat is beslist noodzakelijk. Het enigste wat je dan nog kunt doen is heel de schotel schuin zetten met een zelfgemaakte tussenplaat bij de schotelbevestiging.
Een Fuba DAA 850 koop je in Duitsland al vanaf €103,-

Geplaatst:

Sprietje wederom bedankt voor je informatie, we kunnen nu in april met een gerust hart naar Duitsland gaan om de spullen te halen.

Geplaatst: (aangepast)

Om twee satellieten te ontvangen die slechts 4,3 graden uit elkaar staan, is het hopeloos overdreven om daar een multifocusschotel voor te nemen. Bovendien passen op een E85 geen twee normale lnb's voor de Astra 19,2 en 23,5. Voor het goed zijn moet je dan weer een ALPS nemen.

Nee, die Fuba DAA 850 is een uitstekende schotel en het monoblock ook.

Een triple-lnb past absoluut niet op die Fuba-schotel.

Als je een bijpassende rail op de Fuba plaatst, kun je die niet schuin zetten en dat is beslist noodzakelijk. Het enigste wat je dan nog kunt doen is heel de schotel schuin zetten met een zelfgemaakte tussenplaat bij de schotelbevestiging.

Een Fuba DAA 850 koop je in Duitsland al vanaf €103,-

In Nederland ook voor 99.99 bij ******* maar dan andersom........mag ik dat zo zeggen?

aangepast door ceesv
verwijzing naar (web)winkel verwijderd
Geplaatst:

Daar had ik even niet gekeken want het komt bijna niet voor dat ze daar goedkoper zijn dan in Duitsland waar je ook 2% minder BTW betaald dan in Nederland. Het grote voordeel bij die zaak is dat je vanaf €25,- aankoop geen verzendkosten betaald en dat is mooi meegenomen. Ook lnb's zijn daar soms gunstig geprijsd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen