Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een tijdje terug op marktplaats een andere DM500 HD gekocht. Mijn VU+ Duo was stuk (rode led en reparatie duurde even). Hier stond een hele oude image op (dacht PLi maar weet dat niet meer zeker). Omdat ik haast had heb ik snel de zenderlijst erin gezet en niet verder gekeken. Inmiddels is mijn VU+ terug en dacht had tijd om de DM500 HD van een update te voorzien en mogelijk elders in huis te gaan gebruiken. 

Echter kan ik niet updaten. Via de webinterface lukt niet. Ik krijg wel verbinding maar zodra ik een image selecteer en flash druk gebeurt er niets. Dus dacht een nieuwe bootloader te installeren. Dit is na verloop van tijd gelukt. Nu staat 84 erop. Maar flashen lukt nog steeds niet. Niet via webinterface maar ook niet via de mini usb (serieel). Alles lijkt goed te gaan totdat ie moet flashen dan blijft ie meestal hangen bij "flashing from memory". Bij de webinterface lukt het ook niet. Als ik daar al verder kom komt ie niet verder dan 1%. Dan hangt ie. Ik heb echt al van alles geprobeerd maar het lukt me niet. Lijkt wel of memory stuk is.

Nu bedacht ik me ineens dat ik mogelijk wel een clone box heb. Ik kan dit helaas niet testen middels het hulp programma van Dream want de box start natuurlijk niet meer op. Wat kan ik doen om deze box toch nog aan de praat te krijgen? Hoe herken ik een fake? Dit forum geeft helaas geen uitsluitsel hierover aangezien er nogal verschillende verhalen zijn wat wel en niet als fake gezien kan worden. Denk bv aan de zwarte schroefjes. Ik heb allemaal zwarte schroefjes hetgeen in eerste instantie zou duiden op een fake. maar later wordt aangegeven dat er ook originelen zijn met zwarte schroefjes.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

doe open en maak goede foto's ook waar het simkaartje zit!!

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Box openschroeven en foto's maken m.n.v. de SIM is de enige optie.. In een DM500HD V1 zou bootloader 84 moeten zitten van september 2011. Je kunt dit controleren door de DM500HD in *STOP* modus te zetten en op je TV scherm te kijken. Daar kun je dan wellicht een foto van maken en hier posten. In de originele zit een witte SIM met A8P in matrix letters print. Ook geen 100% zekerheid! De Chinezen kunnen dit natuurlijk gewoon naprinten.. Als je iets ziet als een gekleurde SIM of zaken als Ferrari/ SIM2.1 of SIM84(a/b/c/d/e/f) dan weet je dat je een clone hebt...

Overigens kan het niet flashen ook te maken hebben met een te nieuwe browser.. Ik gebruik op nieuwe machines altijd de FireFox Portable.

Geplaatst:

Ja volgens de stop methode zit bootloader 84 erin. De sim zit gelijmt. Dus het lijkt erop dat het wel een originele versie is. In de link staat een pdf waaraan je een fake zou kunnen herkennen. Echter wordt dit op de laatste post tegen gesproken. Daar wordt een foto gepost die ook (volgens pdf) fake zou zijn maar waarvan wordt beweerd dat het een originele is. De mijne ziet er exact hetzelfde uit als de foto in de laatste post. Duis volgens pdf clone maar volgens post origineel. 

Ik ga eens proberen te flashen met firefox portable. Ik neem aan dat deze versie gewoon te downloaden is en te installeren onder windows 7? 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Sterker nog: FireFox Portable is Portable! Hij installeert niets...

Geplaatst:

Overigens kan het niet flashen ook te maken hebben met een te nieuwe browser.. Ik gebruik op nieuwe machines altijd de FireFox Portable.

als ik mijn dreambox wil flashen, dan laat ik de image in. Maar de pagina van het flash gedeelte is helemaal wit kan ook niks maar aankliken. Iemand een idee?

Geplaatst:

ff een stomme vraag, waar dient die simkaart voor.

ben ff nieuwsgierig.

alvast bedankt.

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

Helaas werkt het flashen met firefox portable ook niet. Na 1% stopt ie ermee.

• Moderator
Geplaatst:

ff een stomme vraag, waar dient die simkaart voor.

ben ff nieuwsgierig.

alvast bedankt.

gr.

henk

Is een soort copiëer beveiliging voor het voorkomen van het namaken van de ontvanger.

Naast alle hardware moet er een "sleutel" in de ontvanger gestoken worden om hem te laten werken.

Hierdoor kan je ook niet originele ontvangers blokkeren wanneer je er originele software op probeert te laten draaien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dan is er nog één mogelijkheid. Flashen met behulp van DreamUp en een seriele verbinding... Mini-USB kabel en VCP software installeren op de PC.

Ook hier loopt ie vast. Hij stopt bij "flashing from memory". Daar komt ie ook ongeveer tot 1%. Lijkt alsof geheugen niet goed is. Ik ga nog eens proberen met een wat oudere laptop. Deze draaien allemaal op Windows 7. Ik ga nog eens een XP laptop proberen.

Verder kan ik mij herinneren uit het verleden dat je ook wel eens eerste een lege image moest flashen en daarna pas een nieuwe PLi oid. Klopt dit? En is er een lege te flashen image voor een DM500HD?

aangepast door sretlow

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Een lege flash image voor de DM500HD bestaat naar mijn mening niet.. Dat is zoooo DM7000s... Als hij de image naar de box geladen heeft kan het niet aan je laptop meer liggen. Eenmaal in de box gaat hij vanuit de box zelf flashen.. Je kunt nog wel in de BIOS van de DM500HD? Als je in de buurt van Haarlem woont?? Ben inmiddels aardig "geintrigeerd" geraakt door dit probleem...

Stap 1, de overdracht naar de box lijkt wel te lukken, anders zou je nooit de melding krijgen "flashing from memory" (=stap2)

Ik vermoed dat je niet de juiste versie software gebruikt voor het flashen van die box

Er bestaan momenteel 2 versies, de DM500HD en de recentere DM500HD_V2 met meer geheugen.

Die software is verschillend.

Je zal eens moeten controleren welke versie je daar hebt en u vergewissen dat je ook de daarbij horende software gebruikt.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...