Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dit weekend de duo 2 en solo 2 voorzien van vti8 en wil de xbmc gaan activeren maar daarvoor wil ik de muziek en films van mijn mac pc gaan gebruiken. Eerst moet ik de mac meenemen in mijn netwerk maar hoe koppel ik mijn ontvangers en pc aan elkaar ? De ontvangers hebben een vast ip adres maar de pc niet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

ja dat was gisteren, of eergisteren

Vandaag is de MAC erg streng beveiligd voor toegang van buitenaf

ondanks dat, moet een samba mount gewoon werken naar de MAC en omgekeerd naar de VU+

je zult de MAC via Router een hostname moeten geven als zijn IP-adres telkens wijzigd bij opnieuw aanmelden, want dan kun je de hostname gebruiken om te mounten vanaf de VU+

en verder is het identiek aan windows of linux

de samba workgroup moet hetzelfde zijn

en de vrijgegeven / geshare'de map moet netjes ingevuld worden in de networkbrowser van de VU+ opdat je de vrijgave mag aankoppelen

aankoppelen is mounten

en andere uitleg over samba en workgroup alsook mounten is in de schaduw van mij berichten te vinden ;)

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

ik heb inmiddels de ontvangers aan elkaar geconnect maar de imac is nog niet gelukt. Ik zal bovenstaand verhaal stap voor stap nalopen. Ik heb de mac een vast ip adres gegeven maar of dit gaat helpen ? Ik zal de hostnaam eens proberen.

Nog een laatste vraag, hoe stel ik mijn mac in om toegang te verlenen aan de de vu boxen, maw als ik een toegangsaccount maak wat moet ik daar invullen ? vuduo2  of root en daarna ww of zonder ww ?

aangepast door alfred de witt

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...