Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie kan me een antwoord geven op de vraag is er beeld kwaliteit verschil tussen deze ontvangers.

of is het puur de snelheid van het zappen of wat opzoeken op het internet.

MvG richard

• Moderator
Geplaatst:

Er is verschil in chipset, de Chipset in de Rebox heeft bepaalde voordelen t.a.v. de technische specificaties m.b.t. beeldkwaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Zichtbaar beter beeld.

De reden is de SH4 chipset. https://www.sat4all.com/forums/topic/340116-moet-dit-rebox-forum-een-apart-forum-blijven/?p=2236780

Er is vaker over dit onderwerp geschreven, zelfs met een lijst welke chipset in welke ontvanger zit, maar die kan ik even niet vinden.

De huidige Rebox ontvangers hebben meer bits ter beschikking in o.m. het helderheidskanaal waardoor je meer grijstinten hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Toch nog wat meer achtergrond informatie gevonden met dank aan audioniek.

https://www.sat4all.com/forums/topic/331580-rebox-9000-vervangen/?p=2145435

Geplaatst:

maar is het beeld kwaliteit dus beter of slechter als de VU+solo2

heb nu ervaring met tiviar alpha plus en daar is het beeld wel goed van vind ik..

MvG richard

• Moderator
Geplaatst:

heb nu ervaring met tiviar alpha plus en daar is het beeld wel goed van vind ik..

MvG richard

Beeld is om te beginnen subjectief, iedereen heeft een persoonlijke smaak, en wat de een mooi vindt, verafschuwt een ander.

Kwaliteit is een optelsom van kleine, op zich niet waarneembare details.

Niet alleen de satelliet tuner, maar ook het beeldscherm bepaalt je beeldindruk, wat een scherm niet kan weergeven mis je niet in de kwaliteit van je ontvanger.

Op een top beeldscherm, waarbij niet alleen het paneel maar nog veel meer de signaalverwerking de kwaliteit bepaalt zal je zeker het verschil tussen een mips en een SH4 processor kunnen zien.

En in die zin geeft een Rebox een beter beeld in vergelijking met een VU+.

Geplaatst:

alleen spijtig dat ze er nog steeds geen GBit lan in steken...
Maar verder toch nog steeds tevreden over de 9000 (ook al heeft het wel even geduurd) ook al staat deze 'maar' op 720p qua resolutie.

Mogelijk wordt de opvolger toch terug een sh4'tje :)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

• Moderator
Geplaatst:

Lijkt mij een goede combinatie.

Geplaatst: (aangepast)

MvG richard

Uh een wat?

Een tivar alpha plus?

Nooit van gehoord.

Weet je de vraag is dus of je wat anders wilt wat beter en makkelijke bedienbaar is!

De verschillen op de bekende enigma2 machines / receivers zijn marginaal voor HD en SD programma's van voldoende bitrates.

En dan sta je te kijken hoeveel roos enkele presentatoren in hun hara haar hebben hangen, met een nieuwe HD Sat-Receiver.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen