Ga naar inhoud


Amiko A3 component video out via HDMI connector?


SeaHorse

Aanbevolen berichten

Ik heb hier over verschillende ontvangers gelezen en vergeleken en voor mijn gebruik vind ik de Amiko A3 de interessantste keuze. Maar ik heb één probleempje, de video aansluiting.

Mijn projector (op plafond gemonteerd) heeft namelijk geen hdmi ingang (wel DVI) en ik gebruik dus de component en Svideo ingangen. Ik zie het echt niet zitten om nog een extra kabel (hdmi) bij te trekken, de buis zit overvol met alle andere videokabels.

Ik weet dat er players zijn waarbij je in de soft configuratie kan aangeven dat je een component signaal wenst via de hdmi connector en er zijn ook verloopkabels (geen converter!!) om van hdmi naar component te gaan.

Mijn vraag, is dit mogelijk bij de Amiko A3? Ik heb reeds proberen informatie te vinden via google, maar ik vind nergens een eenduidig antwoord. Ik vond zelf één aanbieding waarbij men claimt dat de A3 zelfs een scart aansluiting heeft !?!

Indien iemand reeds een A3 heeft en dit voor mij eens zou kunnen nakijken aub?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Component is analoog en HDMI is Digitaal, dat is niet verzoenbaar, en al zeker niet met een verloopje.

 

Wat je nodig zal hebben is een Omvormer HDMI to Component.

 

Zie je post graag.

 

Een Kabel HDMI naar DVI is voor jou de beste oplossing, dan moet je wel een aparte kabel voor het geluid leggen naar je Projector, aangezien  DVI meestal geen geluid doorstuurt.

 

DVI-HDMI-Adapter.jpg

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Ik begrijp dat hdmi digitaal is en component analoog, daarom laat ik me ook niet verleiden om een simpel kabeltje van 5€ te kopen om van hdmi naar component te verlopen.

MAAR, mijn vraag was juist, kan men de Amiko zo programeren dat men een analoog component signaal naar de hdmi connector kan sturen. In vele moderne players can men dat inderdaad doen en zo bespaart men in connectors en kan men alles kleiner maken en toch verschillende signalen via één en dezelfde plug sturen (niet tergelijkertijd natuurlijk).

Ook heb ik reeds de verloopstekker hdmi naar DVI maar dan ook moet ik een digitaal signaal naar mijn projector krijgen.

En ik wil echt vermijden ( of zelfs niet doenbaar) om een kabel bij te trekken.

Bestaat er een mogelijkheid om het digitaal hdmi signaal te spliten naar een component kabel en dan aan de andere kant terug van de component kabel naar een hdmi plug te verlopen, dus zonder het signaal te converteren?

Laatste oplossing, een andere gelijkwaardige ontvanger in dezelfde prijsklasse?

Nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij niet bekend hetgeen wat je voorstelt, maar vermits je DVI hebt wil toch die vertaalslag van Digitaal naar analoog overslaan, deze oplossing geeft altijd kwaliteitsverlies.

 

Ik stel je dus voor om via HDMI naar DVI te gaan voor optimale beeldkwaliteit, en heeft je projector een

http://en.wikipedia.org/?title=S/PDIFingang dan heb je twee vliegen in 1 klap, Digitale video en Digitale Audio, tenzij je met geluid naar versterker wil voor het beste geluid.

 

back-0.jpg

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tripleboy: ook voor DVI moet ik dan een kabel bijtrekken, is dus niet echt dé oplossing dat ik zocht. Audio heb ik niet nodig aan mijn projector.

 

@Sjaak(k): Dat was mijn eerste idee, maar dat kost ook al rap 40+ euro en dan kan ik misschien beter uitkijken naar ontvanger met component in een duurdere prijsklasse?

Amiko A3 bevalt me omdat die Android heeft, ik heb hier verschillende Android ministicks die prima functioneren voor Netflix, Hulu+, CBS etc ...

Ik heb "dringend" een vervanger nodig voor mijn oude getrouwe Humax5400 en ik wou dus sat/android combineren.

Toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomend vraagje: Ik lees dat de Amiko kan streamen? Geldt dat dan ook voor live sateliet beelden? Zo ja, dan kan ik eigenlijk een android stick op mijn dvi ingang van mijn projector zetten en naar de projector streamen? Of ben ik hier te optimistisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je voor deze ontvangers kunnen  kiezen ,deze hebben een component aansluiting

Xtrend ET 9500 HD, Rebox. RE8220 , VU+ Duo2 HD PVR

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...