Ga naar inhoud


Zijn er hier leden met een drone ?


ronaldsl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

dat van de muziek wist ik al.

 

je kunt het ook niet op een mobiel apparaat zien.

 

maar op de pc wel.

 

het raar is alleen dat ik deze muziek zelf van Youtube heb gehaald en dit was de rede dat ik dacht dat het wel goed was.

niet dus.

 

en allemaal bedankt.

 

 

hier nog een foto van mijn nieuwe hoogte record

done.jpg

 

was wel een beetje donker haha

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Henkie, mooie beelden, maar houd in de gaten dat vliegen boven bebouwing niet is toegestaan.

Ook drones vallen soms spontaan uit de lucht, en een onzachte landing op een van die zonnepanelen of op het hoofd van iemand op een terras in de tuin kost of geld of veel leed.

 

Heb je wel een aansprakelijkheidsverzekering?

 

Ik ben lid van een landelijke modelvlieger vereniging, en heb via hun collectieve verzekering een dekking tegen aansprakelijkheid.

Ik dien mij dan wel aan de regels te houden, niet vliegen boven mensen, bebouwing, in de buurt van vliegvelden en spoorwegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Henk, wat je daar doet is echt levensgevaarlijk. Je moet er niet aan denken dat die Phantom van jou inclusief gimbal en camera vanaf 50 meter hoogte op een 8 jarig kind stort.

 

Verzekerd of niet, dat leed dekt geen enkele verzekering.

 

Zet eens een keer je stabilisatie + GPS uit en probeer die Phantom eens manual te sturen. Dan weet je meteen hoe fout dat kan gaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, op zulke reacties zit een dronefan natuurlijk niet te wachten maar als er meer van die dingen de lucht ingaan stijgt ook het risico dat het een keer frut frut... plof gaat worden.

Kun je natuurlijk verzekeren of wat ik vrees, omdat er geen registratie op die drones zit, zal menigeen eerder snoeihard voor de gevolgen weglopen en ontkennen de eigenaar te zijn.

 

Maar eerlijk is eerlijk het is prachtig mooi speelgoed! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan er ontzettend mooie beelden mee maken, en de techniek wordt steeds verfijnder.

Ik vlieg er met veel plezier mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week op een regionale zender, een restaurant, die asperge's altijd op een speciale manier naar zijn restaurant brengt.

Hij dacht dit jaar op een drone, maar na het verwisselen van de batterij liep het fout en vloog die in brand, met verbrande niet bruikbare asperge's.

En als er teveel ontkenningen komen, zullen ze volgens mij wel iets op vinden, een kenteken of zoiets met registratie.

Het is bij veel zaken zo, als er teveel misbruik is, komen er (vervelende) regeltjes bij.

Maar vroeger had je een zendvergunning nodig, voor modelvliegers en etc. Maar blijkbaar nu niet meer?

Of is dit verschillend land per land? Wel een beetje beschamend dit als radio amateur dit te vragen, maar ja, door die vervelende regeltjes, kan ik mijn hobby wel niet meer uitvoeren, en hou ik dus ook de wetgeving niet meer bij.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk, wat je daar doet is echt levensgevaarlijk. Je moet er niet aan denken dat die Phantom van jou inclusief gimbal en camera vanaf 50 meter hoogte op een 8 jarig kind stort.

 

Verzekerd of niet, dat leed dekt geen enkele verzekering.

 

Zet eens een keer je stabilisatie + GPS uit en probeer die Phantom eens manual te sturen. Dan weet je meteen hoe fout dat kan gaan.

 

Mvg,

 

Michel

Beste mensen,

 

ik weet ook dat ik dit niet moet doen.

 

maar iedereen doet wel eens iets wat niet mag doen.

 

maar ik kon het niet laten schieten.

maar de rede hier voor is dat dit voor een vrouw is geregeld die niet meer lang te leven heeft en dit stuk je film wordt gemonteerd in een langere film.

 

dat is de rede.

 

nu op de vraag van Michel.

ik heb een zeer ervaren piloot, ik vlieg de phantom geregeld op manueel mode.

ik ben zelf de diverse helikopter. tot 1.7 lengte.

henk2.jpg

henk3.jpg

 

nogmaals er kan altijd iets stuk gaan.

daar ben ik me zeker van bewust..

en normaal doe ik dit ook niet zo vaak.

 

en deze ding hier boven zijn pas echt dodelijk...

 

maar dit was voor een goede reden.

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm, nog iets... dat mij werd ingefluisterd door een social media site...

{waar ik zelf een eigengemaakte animatie met muziek van derden wilde plaatsen}

 

als je muziek gebruikt ter ondersteuning van je gepubliceerde filmpjes, moet je ook zeker zijn dat je de gebruiks en auteursrechten ervan hebt...

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook 2,

 

ik heb vandaag de nieuwe phantom 3 besteld.

 

hier nog een filmpje van mij.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=VDmM5DuBglY

 

alleen was mijn camera niet goed uitgelijnd :(

 

gr.

henk

 

Henk, hoelang kan jij dan vliegen met die drone ? me maat heeft er ook een die kan veel korter vliegen dan wat jij nu doet.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is best lang kan met mijn heli max 5 min vliegen  :(  mischien in de toekomst ook nog voor leuke drone kijken.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk, hoelang kan jij dan vliegen met die drone ? me maat heeft er ook een die kan veel korter vliegen dan wat jij nu doet.

je kunt ongeveer 23 min vliegen.

 

je kunt in de phantom software op de pc/mac de parameters instellen.

 

deze vind je onder adanced maar je moet wel eerste op naza-m zetten.

 

boven aan het beeld staat Phantom als je daar om klikt staat er Naza-m.

nu heb je veel meer sub menu's er bij gekregen.

 

ga naar je accu gedeelte en verander......

 

laat maar in de phantom 2 kun je dit niet aanpassen wel in mijn andere phantom fc40

 

welke Phantom heeft hij....

 

misschien kan ik je op weg helpen.

 

bij de Phantom 2 is het low bat 20%

                                critical bat 15%

 

bij 20% komt hij terug vliegen als je dit hebt ingesteld.

 

ik hoor het wel.

 

gr.

henk 

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...