Marc-Sim Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Dan moet de afstand tussen de koppen zelfs 65,8mm zijn op een Triax 78. Nog steeds dik in orde met een Inverto monoblock en zeker helemaal foute boel met een 4,3 graden monoblock. De skew blijft hetzelfde omdat deze plaats ook precies in het midden van Kreta ligt. Nu pas een berichtje ontvangen uit Kreta dat met bovenstaand voorstel ginder alles prima werkt ! - Heb nu die expats gevraagd mij enkele 'Sterkte en Kwaliteit %%' door te mailen van kritische transponders - Dank Sprietje 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sprietje Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Tja Marc-Sim, dat is moeilijk te zeggen want een satellietontvanger is geen meetinstrument en alle merken en types zullen weer wat anders aangeven.Belangrijk is om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de schotel daar optimaal op uit te richten. In het geval van het 6 graden monoblock is dat dus de kop van de Astra 19,2.
Marc-Sim Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Sprietje, hier bij mij thuis heb ik vooraf het Inverto monoblock 'stevig' gemonteerd in de Triax lnb houder met de juiste Skew en de 23.5 centraal (= 19.2 kop), ook hier de schotel-elevatie ingesteld/gemarkeerd - Die %%-meetwaardes van hun M7sat801 wil ik alleen 'ter vergelijking' met mijn waardes hier thuis. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Marc-Sim Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2015 Dan moet de afstand tussen de koppen zelfs 65,8mm zijn op een Triax 78. Nog steeds dik in orde met een Inverto monoblock en zeker helemaal foute boel met een 4,3 graden monoblock. De skew blijft hetzelfde omdat deze plaats ook precies in het midden van Kreta ligt. Vandaag nogmaals bevestiging ontvangen van goeie/stabiele ontvangst (Vlaamse zenders + NPO's zijn de belangrijkste)- Die doe-het-zelvers hebben het ginder 'netjes' gefixt ! 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sprietje Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Dit ziet er geweldig uit. Een mooie lichtgrijze schotel op die witte muren. En wat een uitzicht! Een ideale plek voor ligbedden en heerlijke drankjes op het dakterras met de noodzakelijke wind voor verkoeling.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen