Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb deze net per post aangekregen, doch zonder handleiding.

Ik heb hem als volgt aangesloten, zie foto.

De distributiekabel, of coax kabel, die gaat naar men tv, en de HDMI gaat van de dreambox ook naar tv.

Als ik opstart komt er "zender niet beschikbaar, controleer uw tuner installatie"

Nu, 1, heb ik alles wel goed aangesloten, en 2, wat moet ik eventueel instellen op de dreambox om beeld te krijgen?

Hoop spoedig op een reactie, bedankt, Erika

http://s12.postimg.org/v2skx3b8t/IMG_0290.jpg

http://s18.postimg.org/s1b7o6dmx/IMG_0291.jpg

aangepast door slenderbender

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Aan de WiFi antenne o.a. Deze heeft noch de oude DM800HD-PVR noch de nieuwere DM800-SE. Op de DM800HD draait maximaal OpenPli 2.1. De foto toont een RF connector voor een coax kabel. Deze moet verbonden worden met een schotelinstallatie. Deze verbinding is leeg en dit verklaart de melding "Afstemmen mislukt". Buiten de FTA zenders op de bekende satellieten is op zijn minst een smartcard nodig voor de gekozen provider (Canal Digitaal of TV-Vlaanderen bijvoorbeeld).

Helaas voor illegale clones geen ondersteuning op Sat4All...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Knap! Drivers uit 2115. Er zit een OpenPli in die deze box niet ondersteunt (de tuner is niet de standaard 4505 of 4506 die Dream gebruikt).. Zonder de illegale firmware die bij deze clone "hoort" heb je er helemaal niets aan! Hoop dat er niet teveel voor betaald is, de kans dat hij de kliko in kan is goed aanwezig...

Geplaatst:

Als je je box opnieuw opstart kijk dan goed op je display. Daar komt in een flits voorbij welke sim erin zit 2.01 of 2.10 en bv ssl84 ofzo. Schrijf dat op en google dan bv op openpli sim 2.10 ssl84.

Je zal best die firmware vinden.En ja ze hebben je een clone in je handen gestopt. Dus als je je firmware heb gevonden en het werkt geen online software update pakken.

Dan ben je weer net zover als nu.

Ik antwoord dit omdat ik het lullig vind dat je een clone hebt gekregen.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Op de foto zie ik ook een flinke ruimte tussen het achterschotje van de tuner en de kast.. Dit is normaal niet aanwezig...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Foto van een originele DM800-SE (de mijne om precies te zijn)

post-31054-0-74539500-1426174362_thumb.jpg

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Voor €204,- weet je zeker dat het een clone betreft.. Een originele kost €469,-

@tonosan

Hoe goed de bedoeling ook is, het 'helpen' met clones is hier *niet* toegestaan! Hoe zielig het verhaal ook is.. Besef goed dat verreweg de meesten dondersgoed weten dat het om een clone gaat! Ze weten de prijs van een originele ook wel. Door hen te helpen ondersteun je -wellicht - onbewust de clonenbouwers / verkopers...

Enige goede actie voor de TS is om het geld terug te vragen van de verkoper en de clone terug te sturen...

Geplaatst:

Als hij niet werkt dan vraag ik uiteraard men centen terug en doe ik aanklacht bij de politie.

Ondertussen is men papa naar de doe het zelf gegaan en ander fichke aangekocht voor op de coax kabel, eentje met schroefdraad.

Maar nu de kabel in de box zit krijgen we nog geen beeld, nog steeds dezelfde foutmelding.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Een andere stekker zal niets helpen! Je hebt een satelliet ontvanger gekocht. Zonder schotel met tenminste 1 LNB gericht op een satelliet gebeurt er niets! Daar komt bij dat de software de tuner niet ziet! Er is dus geen ontvangend deel aanwezig... Je bent met deze ontvanger gewoon opgelicht. Leuk dat ze 2 jaar garantie bieden op hun product bieden, maar die wordt alleen gegeven op originele producten van Dream via hun erkende dealers... Heel sneu voor je. Voor €200,- kun je een hele deftige Linux Enigma2 ontvanger kopen. Die kan hetzelfde als een Dreambox 800SE en is nog sneller ook, met meer geheugen en officieel OpenPli 4.0 ondersteuning..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...