Ga naar inhoud


Vreemd gedrag zenderlijst na update OpenPli


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik weer eens een update OpenPli uitgevoerd welk prima werd uitgevoerd maar met de kanttekening dat het minutenlang duurde voordat de die geïnstalleerd was en de ontvanger re-bootte.

 

Na de update was ik de volledige zenderlijst kwijt, dit zowel voor mijn eigen zenderlijst als de via Fastscan binnengehaalde Canal Digitaal lijst, dit nog niet eerder meegemaakt.

 

Nadat ik de Fastscan had uitgevoerd was de Canal Digitaal zenderlijst weer beschikbaar, lijkt me normaal maar ook mijn eigen onder Favorieten geplaatste zenderlijst was weer beschikbaar en dat vond ik wel vreemd.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan starten we eens ermee dat wat U als term gebruikt m.b.t. update, niet helder is voor de doorsnee lezer!

Wat doet een Update?

Mits men weet wat een Image / Firmware en automatische ondersteuning sowieso is!

 

Een Update vervangt zo als menig maal uitgelegd bepaalde systeem bestanden en of applicaties opdat een en ander beter fuctioneerd.

 

Dus indien zo een update gebruikers instellingen aanpast is het foute boel.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch wel dat wat ik onder OpenPli als UPDATE uitoer ook voor de doorsnee lezer duidelijk mag zijn.

Dus ik weet niet wat jij nu met jouw bijdrage precies beoogt, althans ik kan er niets van bakken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem hier bij een vriend.Heeft een update online gedaan en alle zenderlijsten om zeep.Hebben alles er terug manueel moeten inzetten.Gelukkig had hij een backup;Blijkbaar stond er vroeger een waarschuwing voor updaten maar die zou nu verdwenen zijn.Is niet de eerste keer dat openpli bestanden aanpast en niet idem terug plaatst.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kon zoals ik al schreef de zenderlijsten terugkrijgen door Fastscan uit te voeren.

Ik begrijp alleen niet hoe ik de eigen zenderlijst terugkrijg door Fastscan te draaien.

Dat de Canal Digitaal lijst terugkomt is nogal logisch maar de eigen zenderlijst?

 

Heeft iemand een idee?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de OpenPli updates van zowel mijn duo als ultimo zijn de kanalenlijsten niet gewist. Overigens ik heb dat in het verleden wel eens ondervonden bij een update van OpenPli. Ik zet mijn voorkeurs kanalenlijst met dreambox edit weer terug.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar het gaat ook niet over het feit dat ik na een (Auto)backup de zenderlijst niet meer terug kan halen.

Wat mij verbaast is dat ik in al die jaren na een on-line update nog nooit een zenderlijst kwijt geraakt ben, wel na een Main upgrade (versie wijziging) maar dat is normaal.

 

De zenderlijsten kun je op verschillende wijze weer terug krijgen, dat is duidelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kwam voor, ook bij VTI, dat men systeembestanden en eigen instellingen overschreef met een update...

echter dat stond dan vooraf aangekondigd bij de VTI updates

en

bij VTI kun je dat bewust instellen opdat geen instellingen kunnen worden overschreven...

 

maar, flieboe geeft toch te denken middels zijn reactie...

hem is dergelijke niet gebeurd met de laatste updates (wel in het verleden)

 

dat kan dan enkel gebeuren als de settings van de feed waren en die ook deel uitmaken van de update...

toch :confused:

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...