Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om beter geluid te krijgen heb ik mijn TV (22PFL3617H/12) aangesloten op een HomeCinemaSet (HCS, HTB6251D) door gebruik te maken van een HDMI-ARC verbinding. Beide apparaten zijn van het merk Philips, waarop EasyLink ingeschakeld is, waardoor beide apparaten bediend kunnen worden m.b.v. een enkele afstandsbediening (Philips ab).

Na inschakeling van de TV komt er toch nog korte tijd (20 sec.) geluid (op origineel ingestelde sterkte 44) uit de TV luidsprekers (LS) en daarna gaat het systeem overschakelen naar de LS van de HCS.
Deze actie is af te lezen op het TV-scherm (melding "Externe versterker actief") en op het HCS-display verschijnt de melding "starting". 
Na 30 sec. veranderd die melding in "HDMI-ARC", een bewijs dat de de tv goed is ingesteld voor "Audio Return Control".

Echter de kwestie is dat dan het geluidvolume inmiddels veel te zacht is geworden (sterkte i.p.v. de originele 44 gezakt naar 22): praktisch onhoorbaar!

Als remedie moet daarop telkens het geluidsvolume aangepast/bijgesteld worden (naar hoorbaar, 44) om te kunnen genieten van het betere geluid vanaf de HCS, een toch wel irriterende en vertragende actie.
Mijn vraag is nu hoe deze vertragende actie voorkomen kan worden? Wellicht door een specifieke instelling, "software update" of het NIET automatisch uitschakelen van de HCS (m.a.w. in "standby" laten)?

Het blijkt namelijk dat bij omschakeling van het ene naar het andere TV kanaal de geluidsterkte wel gehandhaafd kan worden, waarbij ook dan het systeem in de modus "HDMI-ARC" staat.

Geplaatst:

Het insturen van dit nieuwe onderwerp ging te snel.

Onderwerp moest zijn: Hoe geluidsvolume vast houden bij omschakeling van TV naar HTS luidsprekers?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen