Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

Ik wil graag mijn oude Vu+Duo als Kabel server laten fungeren. Daartoe heb ik 2 USB DVB-C tuners geïnstalleerd en die werken naar behoren, in elk geval, zover ik kan beoordelen.

Als ik (b.v. via een lange hdmi kabel) beeld rechtstreeks van de Vu+Duo naar een TV stuur, kan ik via b.v. mijn PC of een DM500, een andere zender streamen. Als ik echter op 2 plekken probeer te streamen (terwijl de Vu+Duo standby staat) dan wil dat niet, dan doet alleen de eerst-vragende opstelling het.

Mijn vraag is nu: kan een Vu+Duo wel 2 (HD) streams mijn netwerk op sturen, of vraag ik dan gewoon te veel.

O ja, ik gebruik een volledig uptodate VTI8

aangepast door Boudewijn

Geplaatst:

de VU+ Duo kan twee HD streams aan.

kan je netwerk het aan?

kan de paytv kaart voor kabel het aan?

je kunt het gewoon NU al testen op je PC via het webinterface => het TV icoontje rechts klikken

als je VU+ aan staat is je PC live tv beeld de tweede HD stream

als je VU+ uit is kun je nog een tweede webinterface opreoepn en dus een tweede live beeld oproepen

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Netwerk zou niet zo'n probleem moeten zijn, is volledig Gigabit en bedraad. 

Ik heb via de PC en de laptop tegelijk gestreamd, dit lijkt een beetje 'op goed geluk' te zijn. Soms werkt het wel, soms niet. 

Als het werkt gaat het prima met 2 HD streams, dus het netwerk is prima.

De kaart van Ziggo zou het aan moeten kunnen, alhoewel, volgens mij heb ik die niet eens meer nodig sinds de zender om zijn naar de UPC stand.

Manier van testen die je noemt werkt prima, bedankt daarvoor. 

Ga nog maar eens wat andere images proberen, misschien dat dat helpt.

aangepast door Boudewijn
Geplaatst:

ik kan het flashen met andere images als test en de tijd investering afraden.

daar heb je niets aan

wat belangrijk is IS dat je netwerk helemaal open en bekend is "intern"

qua hosts

qua adressen

qua workgroup

qua firewall

en natuurlijk dat je twee tuners ook hun eigen voeding per LNB onafhankelijk krijgen

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Netwerk is helemaal open (intern dan), als het werkt dan heb ik prima HD beeld op 2 streams.

Het gaat in dit geval om 2 USB DVB-C tuners die ik werkend probeer te krijgen, in elk geval, van elke tuner een stream, tegelijkertijd. 

Zo wil ik het kabelsignaal via het netwerk beschikbaar maken als 'remote stream' aan de DM500HD en Vu+Solo2 elders in huis. 

Bedankt voor de tip dat andere images niet gaan helpen, scheelt weer een hoop tijd. 

Zou het nog kunnen liggen aan de hoeveelheid stroom die de Vu+Duo via USB kan leveren, er staat mij bij dat dit in het verleden een probleem was maar kan het niet meer vinden. 

die voeding kon een probleem zijn geweest maar dan start je duo ook niet lekker

overigens kun je een en ander ook testen op de veel snellere en nieuwere solo2

door daar aan die usb tuners in het net te hangen

wanneer een stream stottert of ophoudt, hangt van drie kwesties af

1

de vrije tuners / transponders die u streamt

2

de netwerksnelheid voor full HD en eventueel de instelling voor transcoding < de solo2 is veel geschikter daarvoor dan een oude DUO>

3

de client die per netwerk-URL de stream zuigt (bij u een dm500hd)

bovendien de oude DUO kent enkel 100Mbit

terwijl de SOLO2 1000Mbit kent

mogelijk een probleem bij de ethernet switch is ook een 4e mogelijkheid dus.

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• 2 weken later...
Geplaatst:

Issue lag niet aan het streamen. Bleek dat de 2e tuner geen lock op de zender kon krijgen. Is met hulp van Sundtek opgelost.

Streamen van 2 zenders gaat uitstekend met deze combinatie.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ok, ik ga nu  buiten mijne expertisegebied, maar goed, het zit zo:

De Sundtek MediaTV pro II heeft een grotere bandbreedte om een lock te krijgen dan de Sundtek MediaTV pro III.

Als je (ik) met de PRO II een cablescan uitvoer dan wordt b.v. een zender met frequentie 578.75 MHz, gelockt om 578.00 MHz omdat de PRO II die zender dan al ziet.

Omdat de PRO III een kleiner window gebruikt, krijg je geen beeld als deze probeert te locken op 578.00 MHz omdat die de lock niet kan maken.

Tevens blijkt dat bij Ziggo in Oss, de zenders niet helemaal op de juiste frequentie worden doorgegeven. Zenders die op 578.00 zouden moeten zitten, blijken in werkelijkheid

op 578.75 te zitten, erg dicht bij 579.00 dus.

Bij mij was de PRO II tuner C en PRO III tuner D. Ik had de cablescan met tuner C gedaan en dus waren de frequenties niet helemaal juist ingelezen.

Oplossing bleek om de zenders te scannen met de PRO III. Deze lockt dan wel op de juist frequentie. Door de grotere bandbreedte van de PRO II gaat die dus ook altijd goed werken.

Ik hoop dat dit enigszins duidelijk is.

Moraal van dit verhaal: Als je 2 tuners hebt, altijd de nieuwste tuner gebruiken voor de scan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...