Ga naar inhoud

Rotor (her)installatie: sterk signaal op foute sat positie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn satelliet, die me vroeger tussen 80-90% SNR gaf op alle posities die ik wou), geeft al een maar weken geen signaal meer - vermoedelijk omwille van een aantal stormen. Ik ben nu opnieuw aan het proberen alles juist te krijgen. Mijn hoek (Dish bracket angle) stond op 35, terwijl in mijn notities stond dat die op 30 moest staan. Dus staat hij nu terug op 30. De rotor stond nog steeds op 38 graden elevation - zoals ook in mijn aantekeningen stond.

Als ik nu de schotel met m'n hand draai in de richting van 19.2 of 28.2, met m'n Dreambox' satfinder op 28.2, dan krijg ik enkel een sterk signaal (100%) op de positie die EIGENLIJK 19.2 is. Dat weet ik omdat ik als ik manueel scan op de transponder waar ik dat sterke signaal krijg, hij daar kanalen zoals Das Erste, Bayeriscghes FS Sued enz op vindt. De vraag aan jullie kenners is: kunnen jullie hieruit afleiden wat fout is?

Als ik satfinder of 19.2 stel, dan vindt hij niets; Als ik hem op 28.2 laat staan en de schotel met de hand draai, vind ik geen andere satellietposities met een signaal. Dus: hulp?

Geplaatst:

Tja, dat wordt dus stap voor stap checken wat de gevolgen zijn van een bepaalde handeling.

Ik begrijp dat je nog niet geprobeerd hebt de hele installatie vanaf het nulpunt opnieuw in te stellen?.

Wat zijn de draai/afstemmings-gevolgen als je de  Lengtecoördinaat in je Instellingen wijzigt in: huidige instelling + 9 graden? Dat is namelijk de afwijking die je zegt te hebben geconstateerd. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Waarschijnlijk is de zaak verdraaid.
Kijk eerst even als je de schotel op het zuiden instelt, dat de gradenverdeling op de rotoras ook op nul graden staat.
Controleer dan of de schotelpositie ook naar het zuiden gericht is. Eén van de manieren omdat te controleren is zoals aangegeven in de bijlage.
Klopt dit niet, dan is de schotel verdraaid op de rotoras.
Klopt dit wel, dan is de schotel samen met de rotor verdraaid op de antennemast.

post-60869-0-72890300-1426436330.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen