Ga naar inhoud


Hoe kan ik zien, of ik dag of nachttarief gebruik bij een budgetmeter? (België)


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

deze vraag is specifiek voor mensen, die te maken hebben gemaakt met een budgetmeter voor energie in Vlaanderen België.

Ik heb dus eigenlijk het appartement.

Daar staat een gedeactiveerd budgetmeter. Als eens één iemand betaalproblemen heeft gehad, met zijn energie leverancier, blijft deze er staan, maar wordt die, als de nieuwe huurder/eigenaar geen betaalachterstanden heeft, of gedropt is, gedeactiveerd.

Bij een analoog telwerk, kan je zien op het moment, of je geniet van het dagtarief, of het nachttarief.

Je kan dat zien aan het pijltje. staat de richting pijl naar omhoog, is dit dagtarief, en staat die naar beneden, dan is dit nachttarief.

Maar bij een budgetmeter, zie foto:

post-40019-0-81195600-1426455288.jpg is het allemaal digitaal

Helaas, vind ik nergens op het net, hoe je kan opvragen, welk tarief je geniet.

Je kan de meterstanden opvragen tijd en datum, maar daar blijft het bij, omdat die bij mij gedeactiveerd is.

Heeft iemand daar ervaring mee, en is er misschien toch een (geheime?) toetsencombinatie om dit op te vragen.

Alvast bedankt voor U hulp voor deze merkwaardige vraag op een satforum.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meter op de foto lijkt me een enkelvoudige teller te zijn; heeft slechts één wiel/teller

Voor dag-/nachttarief zou er volgens mij toch 2 wieltjes/tellers moeten zijn.

 

Een geheime combinatie is er niet.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door op de blauwe knop te drukken, zie je een totaal, dag en nachtstand. die bovenste tellers is er als de budgetmeter het laat afweten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet even langsgaan bij Eandis of wie ook de netbeheerder is bij u. Zij kunnen u een folder geven met de juiste werking van deze meter. De keuze of je enkelvoudig of piek dal tarief wil ligt bij u en uw keuze bij uw leverancier, daar heeft de netbeheerder niks mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...