Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello, een nieuwe leek op dit forum. :cry: Ik wens me het basic pakket van TV Vlaanderen aan te schaffen om te gebruiken in Razanj (Kroatie) nabij Rogoznica. Ik heb daar een verblijf waarop op het dak reeds een nieuwe satelliet werd geplaatst Duo LNB gericht naar Astra 2 en wens dit volgende week te installeren. Men vertelde mij dat je de nieuwe digibox met smartcard hier in België al kan instellen en dan moet je hem ginder enkel aansluiten en werkt hij meteen.. Klopt dit ? Is het niet zo dat hij alles ginderd zal moeten zoeken ... Stel dat de schotel niet 100 % staat of zo ? Wie kan mij helepen ?

Geplaatst:

Welke schotel ga je daar precies gebruiken? Wat is de breedte en de hoogte?

Je kunt daar niet zomaar een duo-lnb van TV Vlaanderen op zetten.

Op de Astra 2 zitten alleen maar Engelse zenders. Bedoel je de Astra 3 (23,5 oost) in combinatie met Astra 1 op 19,2 oost.

Geplaatst:

In Razanj moeten op een Triax 78 de koppen 54mm uit elkaar staan.
Bij een TV Vlaanderen of CanalDigitaal duo-lnb staan de koppen 38mm van elkaar, hart op hart. Dat gaat dus helemaal niet goed.
Gebruik je een 4,3 graden duo-lnb voor een 80-85cm-schotel, dan staan ze wel precies goed want die staan 53mm uit elkaar.
Neem een goede, bijv. deze: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36met twee aansluitingen.

De kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de schotel op de Astra 23,5 uitrichten. De duo-lnb moet 5 graden schuin ingesteld worden, d.w.z. de vrijhangende kop van de Astra 19,2 moet 5mm lager staan dan de kop van de Astra 23,5.

Geplaatst:

Oei, dat wordt dus zoals verwacht knoeien ... enfin ik zal zien als ik daar ben hoever we geraken met mijn HD

Geplaatst:

Vanaf 31/3 ben ik ter plaatse, ik zal dan meer info kunnen geven en zeker hulp nodig hebben als ik letterlijk 'geen beeld' heb  :(

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen