Con Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Omdat ik weer geen inkomend (voip) geluid heb, het volgende. Voorheen activeerde ik telnet met #96*7* en kwam ik via Putty met 192.168.178.1 (21) in de Fritz. Nu krijg ik een heel ander scherm en kan ook niet meer mijn ding doen. Dit is imo sinds de laatste update. Wie weet hier meer van? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mati Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Telnet gebruikt poort 23 FTP gebruikt poort 21 Volgens je bovenste screenshot maak je verbinding naar poort 21, vandaar FTP ? Pli op DM800, VU+ DUO en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90
Con Geplaatst: 17 maart 2015 Auteur Geplaatst: 17 maart 2015 (aangepast) Nadat ik eerst #96*7* belde om telnet toegankelijk te maken en het volgende activeerde; Kreeg ik de foutmelding; Het vreemde is dat ik (volgens mij) voorheen ook nog mijn password moest geven, krijg nu gelijk de foutmelding. Ook vreemd, op mijn telefoon krijg ik de melding telnetd on, wat hier die "d" doet is mij een raadsel. 17 maart 2015 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
DeltaFM Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Waarom niet via de webinterface? Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
Con Geplaatst: 17 maart 2015 Auteur Geplaatst: 17 maart 2015 Je kunt dan wél de file wijzigen maar wordt niet goed opgeslagen. Heb ik al eens eerder geprobeerd. Blijkbaar kun je middels de cli en dan via (n)vi alleen maar de voip.cfg file op een juiste manier wegschrijven. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
abmg Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 teldnetd betekent waarschijnlijk telnet daemon, het programma dat telnet verzorgt. Misschien helpt het tijdelijk het wachtwoord van de Fritzbox op blanco te zetten? Met vorige firmware versies heb ik met succes FBEditor gebruikt. Een java programma dat de export file direct uit de Fritzbox ophaalt en daar weer met wijzigingen terugzet. Lastige is, behalve het wachtwoord, dat je hier ook beter even uit kan zetten, dat er verschillende versies zijn. Sommige kunnen niet ophalen, sommige niet terugzetten. Als het wel werkt is het ideaal. Te vinden door te googelen op "FBEditor". Je moet wel lid worden van www.ip-phone-forum.de
Con Geplaatst: 4 april 2015 Auteur Geplaatst: 4 april 2015 (aangepast) Hier is ie, ik heb hem gebruikt voor mijn Fritzbox 7270. Bedankt voor de editor, gisteren geinstalleerd en blijkt dat mijn instellingen nog steeds staan zoals het voorheen werkte. Met de nieuwe FW op de Frizt ging het mis. Ik heb vandaag AVM een mailtje gestuurd met de vraag wat te doen. Op voorhand (2 dagen terug) wisten ze al te vertellen dat wijzigingen via Telnet niet worden ondersteund, da's lekker!! De vorige keer bracht dat uitkomst... Misschien is het wat om de vorige FW erop te zetten, echter heb ik die niet meer. Iemand anders misschien??? 4 april 2015 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
abmg Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Er zijn verschillende versies FBEditor. op ip-Phone forum: 0.7 (15.02.2014) - Update auf Java 1.7 - Support für Fritz!OS 6 Firmwares (by pikachu) Deze zou het moeten doen met firmware 6.20
Con Geplaatst: 4 april 2015 Auteur Geplaatst: 4 april 2015 Er zijn verschillende versies FBEditor. op ip-Phone forum: 0.7 (15.02.2014) - Update auf Java 1.7 - Support für Fritz!OS 6 Firmwares (by pikachu) Deze zou het moeten doen met firmware 6.20 Die van Sjaak werkte, althans, ik heb de file kunnen laden. De instellingen stonden echter goed, althans zoals ze de laatste keer wél werkte. Maar met de nieuwe FW werkt het blijkbaar allemaal weer anders. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 Con, doe dat alstublieft via de Linux console en niet met putty of windows crap. Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Con Geplaatst: 5 april 2015 Auteur Geplaatst: 5 april 2015 Con, doe dat alstublieft via de Linux console en niet met putty of windows crap. Enig idee hoe dat dan moet? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 5 april 2015 Auteur Geplaatst: 5 april 2015 Weet iemand of je een configuratiefile van FirmwareVersion=107.05.51 kunt uitwisselen met FirmwareVersion=107.06.20? Toen ik in juni 2014 aan het stuntelen was heb ik een werkende configuratiefile weggeschreven vanuit de FB. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
abmg Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 Volgens mij moet dat gewoon kunnen, zelfs als het instellingen van een ander model is. Is het weer het probleem met CC? Heb je bij het internetnummer van CC ook proxy server : sip.cheapconnect.net staan (expert instelling)? I.t.t. de Betamaxen heeft Cheapconnect een proxy server.
Con Geplaatst: 5 april 2015 Auteur Geplaatst: 5 april 2015 Nee, nog niet, bij proxy server. Wat betekend I.t.t. ? In tegenstelling tot wellicht? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
abmg Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 Ja, de Betamaxen zouden geen proxy server hebben. Als de provider een proxy server heeft, verbetert dat de verbinding als de cliënt achter een firewall zit; dat kan niet met stun gecombineerd worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen