Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Door vertragingen heb ik The fall gemist. Via het web krijg ik op de NPO " .... regionale beperking... geen toegang" vanuit Vlaanderen. Via een VPN trapt NPO er niet in, in tegenstelling tot Netflix bvb. Heeft iemand een oplossing? Ik kijk via sat, dus net gemist lijkt me niet mogelijk tenzij ik de geburen aanspreek.

Geplaatst:

In enkele gevallen kun je middels een proxyserver instellen, voorkomen dat die "regionale beperking" geimplementeerd wordt.

soms is het afhankelijk van hoe je uitzending gemist en of HBBTV oproept en op welk systeem

op de PC kun je een proxy instellen

een en ander is ook erg fraai gedocumenteerd op de internetpagina's als je zoekt naar proxyserver inrichten

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Via een VPN trapt NPO er niet in

Vreemd, dat zou toch niet moeten kunnen?

Heb je je vpn verbinding wel goed ingesteld? Bijvoorbeeld op een fritzbox kun je instellen of alleen het verkeer naar je interne netwerk via de vpn verbinding gaat (en verkeer naar het www dus niet via de vpn server geleid wordt), of dat alle verkeer (dus zowel naar je interne netwerk als naar het www) wel via de VPN server geleid word.

In dat laatste geval gaat alle verkeer via je nederlandse server het www op, en zou een derde nooit moeten kunnen zien wat er achter die server allemaal gebeurt.

(vraag me niet naar de details om een vpn verbinding goed in te stellen, daar ben ik verder niet zo in thuis. Ik gebruik de software van AVM en daar zag ik vinkjes staan of ik alle verkeer of alleen interne netwerk verkeer via de vpn wilde leiden. Vandaar dat ik maar ff aanneem dat dat bij alle vpn verbindingen in te stellen valt.)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

ik heb een Nederlandse server ingesteld maar blijkbaar is die "bekend" bij de NPO en veel keuze is er niet, ik ga er nu ook geen fortuin voor betalen. En ja, een vpn instellen vraagt wel wat werk; er zijn er waar je elke week heel de boel opnieuw moet instellen en om het eens te beleven heb ik dat gedaan maar heb geen zin om dit iedere week opnieuw te doen. Ik doe geen verrichtingen via HSBC enz dus zo goed beveiligd hoeft het voor mij ook niet.

Geplaatst:

Ik doe een vpn verbinding, via mijn nas qnap. Doe ik www.watismijnipadres.nl , dan toont hij het adres thuis.

Ga ik naar speedtest, dan toont hij daar wel mijn eigen (dus niet het vpn) internet adres.

Waarom probeer je thuis in Nederland geen vpn op te zetten?

Of als het niet lukt, via een proxy server.

Hier staat ergens, hoe je dit doet, en welke portforwarding je moet doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

gaat het over vpn of over NPO uitzending gemist oproepen per PC

wel dan

vpn regel je via de router en niet via de NAS

als je het niet voor mekaar krijgt gors, is dat omdat je ook geen basis rechten hebt dat te bezien en voor mekaar te krijgen.

dan zul je als vlaming een extra abo voor CD moeten nemen opdat je legaal kunt kijken wanneer je maar wilt

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

ik heb een tvv abo en daar zit de  NPO  natuurlijk bij. Maar ik heb de vermelde uitzending gemist en alleen zij die een ip adres in Nederland hebben kunnen via de pc de betreffende uitzending terug zien en dit wegens regionale beperkingen.

Bij Netflix omzeil je dit gemakkelijk maar niet bij de NPO.

Ik heb nog niet via de BBC geprobeerd.

Geplaatst:

ik heb dat eens voor je over en weer zitten testen... afgelopen weekend

uitzending gemist krijg je niet in belgie van de nederlandse zenders

en andersom krijg je niet de belgische uitzending gemist in nederland, met kaart en abonnement getoetst in maastricht en Lanaken

u had helemaal gelijk

de live zenders (over en weer) zijn wel te zien via de app

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

dank u tonskidutch, maar sommige live uitzendingen zijn ook regionaal beperkt, niet allemaal. En Netflix knijpt een oogje toe maar de NPO niet. Tenzij er iemand een Nederlandse server kent via welke het wel werkt maar ik vrees dat dit dan niet lang zal duren en niet gratis zal zijn. Ik heb er geen gevonden en zoek niet meer verder tot ik ergens een artikel vind dat het tegendeel bewijst. Wie een adres in Vlaanderen en 1 in Nederland heeft met internet moet dit wel kunnen oplossen.

Geplaatst: (aangepast)

Netflix is een provider zonder grenzen, daarom is die ook veel duurder EN/OF heeft heel veel oudere films en series in de afspeellijst.

De kwestie is bekent en dat het logisch is dat men op die wijze beperkt daar niets daarvan FTA is in Nederland noch Belgie.

(uitzendrechten en verkoopbaarheid van series)

Dus die het per kabel, sat of IPTV uitzendt wil er geld voor binnen zijn regio en daar buiten gaat niets.

Andere Oplossingen zijn wellicht denkbaar maar tegelijk bedenkelijk.

Gemiste afleveringen zijn heel vervelend voor de Fan en juist daarom had ik Thuis eens onder handen genomen bij mijn Moeder en Oom. (met een grens ertussen :) )

aangepast door Tonskidutch

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• Moderator
Geplaatst:

In een aanpalend land zie ik sommige uitzending gemist programma's zonder problemen, sommigen zijn niet te zien omdat de oorsprong (Nederland) zegt dat die programma's alleen bedoeld zijn voor het Nederlands grondgebied en als derde variant geeft het aanpalende land soms aan dat de programma's geblokkeerd worden omdat et programma  muziek of andere content bevat waarvoor de rechten in het aanpalende land niet vrijgegeven zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Het zijn meer de Hollywood lobbies.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik had ze ook gemist, maar heb ze m.b.v. usenet toch kunnen kijken......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

dan liever een ongeregistreerde nix gemist

via een gebuur op m'n usb stick

dan aangemeld op een server staan (ook de testversie) in Curacao wetende dat we niet meer mogen downloaden volgens het europees hof

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen