wiscel Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Sinds kort een VU+ Solo2, werkt als een zonnetje. Ik zit alleen nog te rotzooien hoe ik AAC/AC3geluid moet instellen. De situatie:Vanuit de VU+ Solo2 gaat een HDMI kabel naar een Sony Bravia KDL48HX920Vanuit de VU+ Solo2 gaat ook een Optische kabel naar de Denon 3806 receiver (dit is voornamelijk om .MKV films met 5.1 te kijken vanaf de harde schijf). Op de Solo2 staan AC3 en AAC downmix op JA. Dat is voor gewoon tv kijken ok, dan staat de receiver toch uit. Als ik een MKV film wil kijken dan moet ik eerst AAC op NEE zetten. De speakers van de tv ontploffen dan zowat om het zo hard staat. Maar ik moet dat wel instellen omdat anders de receiver het geluid niet in 5.1 uitstuurt maar slechts stereo. Hoe is dit op te lossen zonder steeds dat AC3 om te zetten?Het apparaat draait op OpenPli 4, versie 3.13.5 , Enigma 2015-03-07 VU+ Ultimo 4K
SaTJuNK Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 (aangepast) Sinds kort een VU+ Solo2, werkt als een zonnetje. Ik zit alleen nog te rotzooien hoe ik AAC/AC3geluid moet instellen. De situatie: Vanuit de VU+ Solo2 gaat een HDMI kabel naar een Sony Bravia KDL48HX920 Vanuit de VU+ Solo2 gaat ook een Optische kabel naar de Denon 3806 receiver (dit is voornamelijk om .MKV films met 5.1 te kijken vanaf de harde schijf). Op de Solo2 staan AC3 en AAC downmix op JA. Dat is voor gewoon tv kijken ok, dan staat de receiver toch uit. Als ik een MKV film wil kijken dan moet ik eerst AAC op NEE zetten. De speakers van de tv ontploffen dan zowat om het zo hard staat. Maar ik moet dat wel instellen omdat anders de receiver het geluid niet in 5.1 uitstuurt maar slechts stereo. Hoe is dit op te lossen zonder steeds dat AC3 om te zetten? Het apparaat draait op OpenPli 4, versie 3.13.5 , Enigma 2015-03-07 Ik zie dat deze versterker 2 hdmi ingangen heeft (2 HDMI ingangen (beeld én digitaal meerkanaals geluid) volgens de manual. Waarom gebruik je dan een optische kabel ? Je kan toch alles via de denon afspelen zowel beeld als geluid van satelliet als opgenomen films Je moet AC3 downmix uitzetten in je vu+ 19 maart 2015 aangepast door SaTJuNK VU Duo4K SE
stevie-v Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 (aangepast) Waarom nog een optische kabel,als ik het goed zie heeft je versterker ook HDMI aansluitingen waarom gebruik je die niet, HDMI out van versterker naar tv en de solo via HDMI naar HDMI in van je versterker Satjunk was me net voor 19 maart 2015 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
wiscel Geplaatst: 19 maart 2015 Auteur Geplaatst: 19 maart 2015 Dat kan inderdaad, maar dan moet ik de receiver altijd aan laten staan. VU+ Ultimo 4K
stevie-v Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 (aangepast) Dat hoeft niet de meeste versterkers geven ook in stand-by geluid om stroom te besparen dat kan je instellen,HDMI through heet dat,het nadeel van een optische kabel is ook dat het geluid minder is dan over de HDMI daarbij ondersteunt een optische kabel lang niet alle audio formaten zoals dts HD 19 maart 2015 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
dirocca Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 dit begrijp ik niet goed. je hebt een av receiver, en dan nog één van de beste op de markt. een av receiver is het hart van je audio/video installatie. dat wil zeggen je sluit al je toestellen aan via hdmi op je receiver en er gaat één kabel naar je tv. gebruik de de av receiver waarvoor ie bedoeld is en laat hem ten alle tijden zijn werk doen. grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
wiscel Geplaatst: 19 maart 2015 Auteur Geplaatst: 19 maart 2015 @Philip: voor gewoon tv kijken (journaal, etc.) heb ik niet de behoefte om dat over de receiver te horen, die is voor mij alleen voor films en muziek.@Stevie: ik zal de Denon handleiding eens doorbladeren over dat HDMI through VU+ Ultimo 4K
stevie-v Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 HDMI standby passthrough zo heet het VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 ach het is al allemaal opgelost... ik dacht ik moet helpen hiero I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 dit begrijp ik niet goed. je hebt een av receiver, en dan nog één van de beste op de markt. grtz Philip weliswaar een heel goede receiver, maar wel een probleem met "the Analog to HDMI conversion" zoals velen kritiseren / daar staat heel veel over te lezen in de Denon 3806 Owners thread alsmede welke firmware erop is gezet... maar mijn broer heeft inderdaad alles uiteindelijk via HDMI op zijn 3806 en ja in de winter helpt het de woonkamer verwarmen en bespaart dus stookosten I Am Gone Love You JESTOFUNK
radio man Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Ik hoor hier zelden iets in DD 5.1, maar ik durf niet goed de Vu+ audio te veranderen, want als ik iets verander hoor ik of niks of een luid gekrijs. Dat neemt de familie me niet in dank af... Zijn er zo weinig 5.1 uitzendingen, of doe ik iets verkeerd? Mijn receiver is een oudere Linn Kisto processor (geen hdmi maar optisch).
Tonskidutch Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 het ligt eraan beste... als je de doorsnee meuk kijkt krijgt u ook doorsnee PCM over twee luidsprekers zet maar eens een film op van een zender die wel DTS of AC3 uitstraalt dan zul je verstelt staan... I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen