Ga naar inhoud


Pli4 gebruikers!


dirocca

Aanbevolen berichten

door de toevoeging van nieuwe vu drivers, is het best de box te flashen inplaats

van enkel maar een software update te doen. ;)

 

je mag autobackup/autoinstall gebruiken.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is de melding bij Openpli:

Als gevolg van grote wijzigingen in de BSP layer van Vu+ is het risico niet uit te sluiten dat een online update resulteert in een niet werkende receiver. Wij adviseren daarom om eerst een backup te maken en vervolgens de image van de 21e maart te flashen.

 

 

dit is in verband met nieuwe drivers en Vu is overgestapt van de oude DMM dvbmediasink op de PLI dvbmediasink ivm de nog te maken overstap van gstreamer 0.1 naar 1.45
aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Vu liep ver achter en heeft een hele inhaalslag te maken


 

Since there is no gst-1.0 sink avbl nowhere. They are just using that from pli-4-gst-1.0.

That sink is much better then that from schwerkraft. It runs smoother. Also the enigma2 integration is far more better. And not a bit.

This even goes up for dm8000 with pli4 gst-1 .

 

Ontwikkeling van de stokoude Gstreamer 0.1 naar 1.45 is al zo'n 1,5 jaar bezig door devs van verschillende teams en is hier te volgen.


 

De laatste maanden was de DMM dvbmediasink van DMM/VU de bottleneck, dat is de reden dat de imagebouwers nog niet overgestapt zijn op > gst 1.0, de ET's e.d kunnen al maanden probleemloos gst 1.xx aan. In  december afgelopen jaar waren er al test images gst 1.xx voor ET bij OpenATV, er zijn daar nu ook test images voor VU.

Dus de op PLI OE Alliance etc gebaseerde images zouden binnenkort met op gst 1.xx gebaseerde software komen, al of niet via workaurounds voor VU/DMM, de op VU gebaseerde fabrieksimages zouden er buiten vallen.

 

VU zal ook de te oude Openembedded/bouwomgeving wel aanpakken/moderniseren.

De drivers etc worden gecompiled tegen een hele oude bouwomgeving, om die te gebruiken in op Pli OEalliance etc gebaseerde images met een moderne Openembedded/bouwomgeving zijn vaak wat hacks/workarounds nodig, waar veel imagebouwers bereid zijn tijd in te steken, maar Pli bijvoorbeeld niet, die vind dat de fabrikant/VU het goed moet aanleveren, die willen geen uitzonderinge If VU then.. die willen hun beperkte tijd besteden aan ontwikkeling van software/e2 en niet aan aanpassingen workarounds tbv de fabrikant.

Dat is ook de reden waarom Pli vaak pas veel later met een VU image komt, en/of er soms wat haperingen zijn.

 

en dat plaatst dit post 11 etc. ook wel weer in een heel wat ander daglicht.


 

Dit laat gewoon zien dat concurentie goed is, het brengt alles op een hoger niveau, geen reden om iets anders dan jezelf gebruikt af te kraken, ze hebben allemaal voors en tegens, het is maar net welke je het liefst gebruikt.

  • Like 1

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als ik deze draad lees begin ik te snappen waarom mediaplayer bij mij niet werkt en gstreamer decoder ontbreekt.
Maar ou iemand me ook in lekentaal kunnen uitleggen wat ik moet doen? flashen? hoe en met wat?
kan ik ergens de flash vinden bij Vu+ of hier? Ik heb een solo+
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat men de waarheid niet inziet. 

 

Dan is dat uitsluitend uw waarheid want naar mijn mening zijn er net zoveel gebruikers die 'problemen' met VTI of welke andere Image hebben ondervonden.

Aan OpenPli mankeert er niets en het blijft een kwestie van smaak.

 

Als er problemen met OpenPli zijn ondervonden dan zegt dat waarschijnlijk meer over uzelf dan over de kwaliteit van OpenPli.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voordat dit nu weer een Pli versus VTI of BlackHole of VIX of openATV draad wordt, pli is geen Bagger. Dirocca heeft deze draad geopend om te waarschuwen dat je als je pli op je box draait je opnieuw moet flashen omdat dingen anders niet werken, en Metoo heeft duidelijk uitgelegd waarom, dus aub bij dit onderwerp blijven.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies, en dat heb ik dus gedaan, met dank aan de softwareontwikkelaars die toch maar steeds de moeite nemen ons gratis van dit alles te voorzien.

Dat dan als bagger te omschrijven vind ik persoonlijk een blamage, wees blij dat je het niet zelf hoeft te schrijven, dat kun je vast niet (ik althans niet).

Mijn box werkte voor het flashen prima en doet dat nog steeds, dankzij jullie inzet, ontwikkelaars.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...