michaelangelo Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Hoi allen, Ik zit met een kleine probleem. Ik maak gebruik van een interne cardserver om mijn ziggo kaart zowel in de woonkamer als in de slaapkamer te delen. Daarbij maak ik gebruik van een Ubee evw 3200 router/modem die ik van Ziggo heb ontvangen. Dit ging altijd goed tot vandaag. Als ik mijn dreambox in de woonkamer aanzet, terwijl de box in de slaapkamer uitstaat, dan heb ik uitstekend beeld. Zet ik de box in de slaapkamer aan, dan staat de beeld in de woonkamer na enkele secondes stil. En andersom ook. Nu ben ik gaan kijken of mijn boxen wel de juiste ip's binnen kregen en tot mijn verbazing zie ik dat beide boxen een hetzelfde IP doorverwezen kregen via DHCP. Manueel een ip instellen leverde ook niet veel op. Ik heb zelf mijn router een harde reset gegeven. Helaas blijft de router een IP adres een beide boxen geven. Ziggo ook al gebeld en deze hebben mijn geadviseerd om een hogere ip handmatig in te stellen zodat meerdere apparaten onderling geen conflict kunnen veroorzaken. Dit alles heeft niet geholpen. Heeft iemand nog raad?? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Badeyah Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Deze modem-router is blijkbaar niet perfect, indien je niets achter de router hebt verbonden. Hopelijk kan je eea instellen in de Ubee. Het beste is je IP bereik aanpassen van de DHCP-pool. Bv jou "pool" is van 1 t/m 100, dan pas het bereik van je IP aan naar 10 t/m 100. De bedoeling is dat je ip-adressen tussen 1 en 10 gaat vastzetten voor je ontvangers. Alles rebooten na deze aanpassing. Succes.
michaelangelo Geplaatst: 24 maart 2015 Auteur Geplaatst: 24 maart 2015 Statisch Ip heb ik inderdaad al geprobeerd. Ip's instellen in de range van 2 tot 10 moet ik even uitproberen. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Moderator wiz Geplaatst: 24 maart 2015 Moderator Geplaatst: 24 maart 2015 je kan ook even kijken waarom je dhcp server hetzelfde ip adres aan beide boxen geeft. Elke netwerk kaart heeft een media of hardware adres, ook wel mac adres genoemd. Dat zou van elke netwerk kaart uniek moeten zijn. Je kan in je software aangeven dat je een ander mac adres wilt gebruiken dan wat hardware matig op je interface staat. check eens of daar niet iets mis is? Zeker ook omdat het met een statisch ip adres ook niet lijkt te werken denk ik dat je ergens een dubbel mac adres hebt. je kan op je box inloggen met telnet en dan op de command prompt ipconfig tikken. Check de 12 getalletjes achter HWaddr: of deze wel uniek zijn. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen