Ga naar inhoud


Problemen gecodeerde zenders


Q-BiC
Ga naar oplossing Opgelost door Q-BiC,

Aanbevolen berichten

Nog mensen met problemen op gecodeerde zenders sinds vandaag? Ik weet niet of het sinds deze morgen of sinds een paar uur geleden is, maar ik kan enkel nog de FTA UK zenders ontvangen; wel allemaal met beduidend zwakkere signaalsterkte, maar op de TVV zenders krijg ik ook nog steeds een lock, enkel geen beeld of geluid... Gisterenavond nog gewoon kunnen kijken...

 

(Vu+ Solo 2)

aangepast door Q-BiC
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog mensen met problemen op gecodeerde zenders sinds vandaag? Ik weet niet of het sinds deze morgen of sinds een paar uur geleden is, maar ik kan enkel nog de FTA UK zenders ontvangen; wel allemaal met beduidend zwakkere signaalsterkte, maar op de TVV zenders krijg ik ook nog steeds een lock, enkel geen beeld of geluid... Gisterenavond nog gewoon kunnen kijken...

 

(Vu+ Solo 2)

Ik denk dat je technische problemen hebt en op onderzoek uit moet.

Misschien dat je het best kunt beginnen met het checken (opnieuw aansnijden en monteren) van de f-connectoren.

Vocht is misschien wel de oorzaak.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Maar waarom krijg ik dan wel nog onmiddellijk een lock op de TVV zenders? De signaalsterkte & kwaliteit op die zenders is niet opvallend veel minder eigenlijk, enkel op de Britse zenders merk ik een iets grotere terugval momenteel, wat wel deels door het weer kan komen.... Op Een HD heb ik momenteel een SNR van 65% en AGC van 86%. Weinig, maar dat zijn eigenlijk cijfers die ik van m'n Triplesat al jaren gewoon ben en me enkel tijdens zwaar regenweer tegenwerken (maar dan zakt de SNR ook onder de 50 en is het gewoon gedaan, krijg ik ook mooi een "Tune Failed" in beeld; dat is nu dus niet het geval...)

 

Ik heb daarnet trouwens even de kabels (aan de receiver zijde) gewisseld tussen Tuner A en B en ook elk individueel eens aangesloten op zowel Tuner A en B en ik blijf gewoon in om het even welke configuratie beeld krijgen op de Britse zenders en dat zelfs met identieke signaalwaarden op beide kabels... Ik betwijfel dus sterk of er iets aan de bekabeling is.

 

EDIT:

nieuwste OpenPLI image geflashed en terug beeld :/

aangepast door Q-BiC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Q-BiC

Ik begrijp dat je een Multytenne triplesat hebt, een Technisat-schotel van 45x45cm waar je de Astra 19,2, 23,5 en 28,2/28,5 mee kunt ontvangen.
In welke plaats of regio staat die?
Heb je er een regenkapje op gemaakt?
Kun je de FTA regionale zenders ontvangen op de Astra 23,5, bijv. TV Oost op positie 118 van de TV Vlaanderen zenderlijst?
Zo nee, kun je de zender Slagr TV ontvangen op positie 351 van de zenderlijst van TV Vlaanderen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...