Ga naar inhoud

Welke apparatuur heb je nodig om weersatellieten te ontvangen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Bedankt voor de info alleen ik kan zo niet vinden waar ik het kan bestellen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou nog even verder zoeken. Die PDF geeft leuke informatie maar is wel van 2005.

Heb je PM gestuurd.

aangepast door Psychosammie
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Muppet houd er wel rekening mee dat de noaa atp ontvangst een aflopende zaak is.De nieuwe weersats zenden allemaal digitaal uit.Dus het is eigenlijk weggegooid geld om daar nu nog een ontvanger voor aan te schaffen.

De nieuwe uitdaging voor weinig geld is om over te stappen op lrpt ontvangst van de russische meteor die ook in de 137 mhz band uit zend.

Happysat heeft hier een heel leerzame howto over geschreven en dus zou ik eerst deze eens doornemen.Verder heeft hij mij hier ook mee geholpen en dan krijg je beelden die zeker achtmaal scherper zijn dan van de noaa's nu.

Kijk eens naar de how to van happysat.

http://www.rtl-sdr.com/rtl-sdr-tutorial-receiving-meteor-m-n2-lrpt-weather-satellite-images-rtl-sdr/

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Niet om nu gelijk jullie hobby af te ...... maar het is wel een beetje een overbodige hobby. Dit soort foto's is ook op internet te vinden.

Het is een beetje DX'en op de korte golf of die verre TV zender onvangen. Het was romantiek maar inmiddels gewoon achterhaald.

Geplaatst:

Zijn er niet veel hobby's achterhaald maar gewoon leuk om te doen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

je eigen wolken foto's aan de binnenzijde op de deur van het toilet met een LCD4linux en raspberry, lijkt me gaaf

weet je of je snel moet rennen naar de bUs of nog tijd hebt

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Niet om nu gelijk jullie hobby af te ...... maar het is wel een beetje een overbodige hobby. Dit soort foto's is ook op internet te vinden.

Het is een beetje DX'en op de korte golf of die verre TV zender onvangen. Het was romantiek maar inmiddels gewoon achterhaald.

Ja zo kunnen we nog wel even.Daarom heet het ook hobby en hoef je niet je brood er mee te verdienen.

En digitale weersatelliet ontvangst is echt geen nostalgie en achterhaald,dat begint nl net.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen