a3brood Geplaatst: 23 maart 2015 Geplaatst: 23 maart 2015 Ik woon in zuidoost Spanje, Cartagena. Ik wil een triax 110 monteren, hierop 2 inverto.s black ultra en een Spaun Diseq. Kan dit of heb je een beter idee, en welke lnb houder kan ik gebruiken ?
Sprietje Geplaatst: 23 maart 2015 Geplaatst: 23 maart 2015 (aangepast) Beste AdrieWelkom op dit forum.Een Triax 110 is in Cartagena een prima schotel met optimale reserve voor de Astra 23,5.Je kunt het beste de Wentronic 2-voudige multifeed-houder nemen, zie bijlage 1. Die kun je schuin genoeg zetten.Monteer die zoals in bijlage 2 is aangegeven. Afstellen van de schotel:-Monteer de lnb van de Astra 23,5 in de klem.-Zet de kop 5-6mm van de lnb-klem af.-Stel de skew van de lnb in op 21 graden, d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.-Stel de schotelelevatie in op 39,5 graden.-Richt de schotel uit op de Astra 23,5 op maximale signaalkwaliteit.-Controleer hierbij of je misschien nog iets meer signaal krijgt door de lnb verder of dichter bij te schotel te stellen of door de skew nog iets aan te passen.-Monteer dan de Wentronic en de lnb voor de Astra 19,2.-Stel de houder zo in dat die 19,2-lnb op maximale schuinte komt te staan van de Astra 23,5-lnb zodat de vrijhangende lnb ook naar het midden van de schotel gericht is.-Stel de afstand van de lnb zo in, dat de koppen 66,5mm van elkaar af staan, d.w.z. aan de voorzijde van de kap gemeten van kuiltje tot kuiltje.-Stel nu houder zo in, dat de vrijhangende lnb 25mm lager komt te staan op de koppen gemeten. Meet dit met een waterpas en een rolmaat.-Stel de lnb zo in, dat die op dezelfde afstand van de schotel staat als die van de Astra 23,5.-Stel nu de skew van de Astra 19,2-lnb in op 17 graden, iets minder schuin dus van de Astra 23,5-lnb.Als je de schotel op de Astra 23,5 wilt uitrichten, gaat dit heel gemakkelijk m.b.v. de zon. Je moet dan wel even precies de datum op geven wanneer je dat wilt gaan doen.Hoeveel aansluitingen wil je hebben? 1, 2 of 4? 23 maart 2015 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen