Ga naar inhoud


Tol Duitsland, PKW Maut-wet goedgekeurd.


Eduard07

Aanbevolen berichten

Gisteren is in de Bundestag de PKW Maut-wet goedgekeurd. Gaat volgend jaar al in. 

Wegenbelasting voor Duitsers fors omlaag, en buitenlanders fors dokken.

Weg voordeeltjes!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als Duitsland het invoert moeten wij gewoon hetzelfde doen dan betalen de Duitsers ook mee aan onze wegen.

levert netto misschien ook nog wat meer op.

Daar moeten we nu dan meteen mee beginnen zodat de Duitsers weten dat ze met die tolheffing niks opschieten.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gegarandeerd is dit een nieuw topic...

 

 

Was kostet die Pkw-Maut?

    Mautpreise für Inländer: Alle inländischen Autobesitzer müssen eine Jahresmaut zahlen, die vom Konto abgebucht wird. Sie richtet sich nach Größe und Umweltfreundlichkeit des Autos. Im Schnitt kostet sie 74 Euro, maximal 130 Euro. Benziner sind günstiger als Diesel.
    Mautpreise für Fahrer aus dem Ausland: Für Ausländer gibt es neben der genauso berechneten Jahresmaut eine Zehn-Tages-Maut für 5, 10 oder 15 Euro sowie eine Zwei-Monats-Maut für 16, 22 oder 30 Euro.
    Ausgleich für Inländer: Inländer sollen für Mautzahlungen durch eine geringere Kfz-Steuer wieder entlastet werden - auf den Cent genau. Bei besonders schadstoffarmen Autos (Euro 6) ist es möglich, für Maut und Steuer künftig etwas weniger zu zahlen als jetzt für die Steuer.

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eerst maar eens afwachten of deze wet niet wordt afgeschoten door het Europese hof, iets waar de Duitse regering niet eens bedroefd om zou zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens deze man, lid van de Bundestag, tanken buitenlanders niet of nauwelijks als ze in Duitsland zijn.

Anders zou het invoeren van een bijdrage tot infrastructuur ook niet zo noodzakelijk zijn.

 

Zegt dit wat over het niveau over de kwaliteit en denkvermogen van een (Duitse)

parlementariër?

 

De SPD pleit nu ook al voor verhoging van de accijns.

 

Aus der SPD kommt der Ruf nach höherer Benzinsteuer

http://www.welt.de/politik/deutschland/article138877224/Aus-der-SPD-kommt-der-Ruf-nach-hoeherer-Benzinsteuer.html

 

De premier van Schleswig-Holstein geeft nota bene toe dat de maut te weinig geld oplevert, of zelfs geld kost.

 

Die jetzt vom Bundestag auf Betreiben der CSU beschlossene Pkw-Maut für Ausländer wird nach Einschätzung Albigs nicht zur Finanzierung der Infrastruktur beitragen. "Sie wird mehr kosten, als sie bringt", sagte er voraus. "Der Verwaltungsaufwand wird den Ertrag der Maut übersteigen."

 

 

post-38678-0-31830900-1427547325_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Europese Commissie wacht en doet pas als het daadwerkelijk wordt ingevoerd aldus het bericht in Die Welt (zie hierboven) en hier:

 

Verkehrskommissarin Violeta Bulc will das am Freitag vom Bundestag verabschiedete Gesetz erst untersuchen, wenn es formal in Kraft tritt, wie ein Sprecher bekräftigte. Pkw-Fahrer aus dem Ausland sollen für Autobahnen zahlen. Starten soll die Maut 2016.

 

 

Ja, het kan zijn dat er nog een stap wordt gedaan naar het Bundesverfassungsgericht, of naar het Europese Hof.

NRW met Hannelore Kraft is ontzettend tegen invoering van de Maut.

 

Vergeet niet dat Dobrindt al heeft aangekondigd als er teveel mensen over de Bundesstrassen rijden, hij deze ook zal belasten. Dus binnendoor rijden is dan ook niet meer mogelijk. Zevenaar kan zijn borst nat maken. Al die mensen die niet meer rijden over de A12 (NL) en het verlengde A3 (D) rijden door Zevenaar. Deze weg behoort nu al tot de gevaarlijkste provinciale Nederlandse wegen volgens de ANWB. Straks dus nog gevaarlijker.

De weg van Nijmegen naar Kleve en vice versa zal er straks ook niet beter op worden.

 

In het gebied Bocholt (Westfalen) en Kleve (Niederrhein) zijn ze in ieder geval al niet blij met de invoering van de Maut blijkt uit deze post op de ruit van de VVV in Kleve.

 

 

 

post-38678-0-42295400-1427548079_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Europese Commissie wacht en doet pas als het daadwerkelijk wordt ingevoerd aldus het bericht in Die Welt (zie hierboven) en hier:

 

 

Ik vind dat weer zo'n "als het kalf verdronken is dempt men de put" politiek.

Ze zien daar in Brussel toch wat er gebeurd in Duitsland?

Zet dan even wat mensen in een hokje bij elkaar en geef aan binnen welke kaders van de Europese wet dit is toegestaan en ga niet eerst zitten afwachten wat er besloten wordt en dan pas een keer in actie komen.

Op deze manier houden ze elkaar gewoon aan het werk en blijven we oeverloos bezig.

En dan vinden ze het ook nog gek dat Brussel dan zoveel geld kost.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maakt de ANWB al op haar website duidelijk dat ze in actie gaan komen.

http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/tol-in-duitsland/infographic-duitse-tolplannen

 

Als ze wachten tot het moment dat het al ingevoerd is, dan wordt het volgens mij nooit teruggedraaid,

dan krijg je de opmerking van er zijn al zoveel kosten gemaakt en nu kunnen we niet meer terug.

Bij de artikelen op de website van Die Welt kunnen lezers reageren, en daar heb ik meer dan vaak genoeg

gelezen dat de posters er rekening meehouden dat de Maut in zijn algemeenheid wordt ingevoerd en

dat ook elke Duitser Maut moet betalen en niet meer gecompenseerd wordt.

 

Misschien maken we dan nog mee dat Bayern uit Duitsland wordt gesloten.

 

kl140870-tolduitsland6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen voor landen die zelf tol heffen dus bijvoorbeeld niet voor de Belgen.

Voor het geld wat de Duitsers dan betalen kan je dan Nederlanders gratis op de Duitse wegen laten rijden.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen voor landen die zelf tol heffen dus bijvoorbeeld niet voor de Belgen.

Voor het geld wat de Duitsers dan betalen kan je dan Nederlanders gratis op de Duitse wegen laten rijden.

Maar dan wel naar de maatstaven van de huidige manier van houderschapsbelasting.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of deze wet uiteindelijk uitgevoerd gaat worden is nog maar de vraag.

Alle Bundesländer die aan een nabuurland grenzen welke geen tol vragen zijn namelijk mordicus tegen, en met reden.

Het zou betekenen dat er geen vrij verkeer meer is in de grensregio, en zoals we allen weten is het gras altijd groener bij de buren, waardoor de Duitsers hun blikjes fris in Nederland zonder statiegeld kopen en de Nederlander de benzine in Duitsland. 

In de Duitse benzineprijs zit voor een groot deel de wegenbelasting verwerkt, buitenlanders betalen dus al mee aan het in stand houden van het Duitse wegennet.

 

België heeft een aantal jaren geleden ook al geopperd tol in te voeren, reken er maar op dat binnen de kortste keren iedereen tol gaat heffen en het vrije verkeer binnen Europa ten einde is.

Seehofer heeft deze wet bedacht omdat Oostenrijk tol op de autobanen heft, waarbij aangetekend moet worden dat iedereen in Oostenrijk die tol moet betalen, ook de eigen inwoners.

De inwoners van Beieren, die Seehofer vertegenwoordigt, heeft hij op deze manier genoegdoening willen bezorgen. 

 

In het eerste jaar worden Duitse automobilisten volledig gecompenseerd, maar wanneer de inkomsten gaan tegenvallen,en daar heeft het alle schijn van, is het vermoeden dat in de opvolgende jaren Duitsers extra zullen moeten betalen voor de instandhouding van het systeem, zonder dat er extra geld beschikbaar komt voor de wegen.

 

In Nordrhein-Westfalen voorziet men echter door de komst van de tolheffing minder dagjesmensen die hun geld komen uitgeven in de regio.

De schade daarvan zal vele malen hoger zijn als de inkomsten van de "infrastructuurheffing"voor automobilisten.

 

Ik denk dat het Europese hof de nodige munitie tegen deze wet uit bepaalde regio's van Duitsland gaan krijgen, afgezien van Beieren zit in Duitsland niemand op deze heffing te wachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet belangrijk om onvermeld te laten is wat er gaat gebeuren met alle gegevens van de auto's (PKW) op de Duitse snelwegen en bundesbahnen.

Het openbaar ministerie in Duitsland heeft nu al aangegeven dat zij deze gegevens wensen te gebruiken van de Duitse bevolking.

 

De Duitsers kunnen dus niet meer vrijelijke bewegen in eigen land. Daarin zie ik een belangrijke punt dat een aantal Duitsers met deze wet naar het Bundesverfassungsgericht in Karlsruhe gaan en deze wet ter vernietiging aan bieden.

Dit is een absolute inperking van de bewegingsvrijheid.

 

Helaas kent Nederland een dergelijke constiutionel rechtspraak niet. In Nederland ben je afhankelijk van de "deskundigheid" van de politici in de Tweede en Eerste Kamer.

Op de dag dat minister Edtih Schippers de Eerste Kamer buitenspel zetten in Nederland werd in Karlsruhe de wet op Erbschaft gekippt zoals ze daar zeggen.

Deze wet klopte niet volgens het gerecht in Karlsruhe.

In Nederland schijnt men al 10 jaar bezig te zijn om deze aanpassing doorgevoerd te krijgen. Destijds voorgesteld door Femke Halsema.

Helaas kunnen we dit nu wel vergeten. Op het moment dat er een verkiezingsdebat was bij RTL4 met de landelijke partijbonzen (dus niet de provincie), was er in de Tweede Kamer een debat over het invoeren van constitutiionele rechtspraak, werd dit afgeschoten door vVD'er Taverne. Volgens hem is dat niet nodig, de mensen in de Tweede en Eerste Kamer zijn deskundig genoeg om kwalittatief goed wetgeving te doen.

Taverne vertelde daarbij niet dat de VVD een vervent voorstander is van afschaffing van de Eerste Kamer. Dus alleen nog maar wetgeving, zonder enige vorm van toetsing door tenminste Eerste Kamer en rechter.

 

Voor het afschieten van het Duitse PKW-maut zie ik grote kansen in Karlsruhe. Dit plan voert zoveel inperking. Dan al die autosnelwegen bij de grenzen rondom Duitsland. Alles binnendoor. Daarvoor zijn er geen autosnelwegen aangelegd. Als er straks daardoor doden vallen, zijn de poppen aan het dansen.

Dan ook het volgen van de mensen waar ze zich verblijven in het land. Dat jouw auto daar en daar is geweest, volgens een kastje van de firma Siemens, is dus voldoende bewijs om je op te pakken. Dan denk ik maar aan de tijd van dat in de oude Bondsrepubliek Duitsland alles wat niet rechts was, werd achtervolgd en verdacht was. Kregen een Berufsverbot opgelegd. Dus een baan als postbode kon je wel vergeten.

Het PKW-maut is teven een duivelsplan voor een vrijheid van je te kunnen bewegen waar je maar wilt en je daarvoor niet hoeft te verantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verzamelen van kentekens op de Duitse autosnelwegen gebeurt al jaren via de LKW mautpoortjes.

De gegevens daarvan zijn echter niet beschikbaar voor de overheid, in een aantal gevallen waar die gegevens zelfs zinvol geweest zouden zijn heben ze toch geen toegang gekregen tot de database.

 

In Duitsland is de rechtszekerheid op dit punt duidelijk groter.

 

Ik zie deze wet nog wel afschoten worden, of in Karlsruhe of bij het Europese gerechtshof.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...