Sprietje Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Ja inderdaad. Je moet dus eerst weten in welke richting de schotel moet komen te staan voordat je de knik in de pijp er op de juiste manier in kunt maken of je moet de mogelijkheid hebben de pijp nog te kunnen draaien.
matata Geplaatst: 1 april 2015 Auteur Geplaatst: 1 april 2015 Dat worden lastig! ik kan op het werk zo'n pijp laten buigen maar moet wel eerst weten welke kant op anders heeft het geen zin.
blackeyes Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 dat maakt toch niet uit als je maar de graden aanhoud wat sprietje zegt je ken die pijp dan toch draaien in de goei stand als die in je ophangbeugels vastzit vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
matata Geplaatst: 1 april 2015 Auteur Geplaatst: 1 april 2015 Het is de bedoeling dat hij tegen de gevel geschroefd wordt dus hij moet wel meteen goed gedaan worden.
blackeyes Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 (aangepast) indd als die dan in die ophangbeugels vastzit en je draait de bouten nog niet helemaal vast ken je hem draaien in de goeie richting en dan pas goed vastzetten toch niet zo lastig he? 1 april 2015 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
matata Geplaatst: 1 april 2015 Auteur Geplaatst: 1 april 2015 Het is de bedoeling dat er een plaatje voor tegen de muur en daarop de beugel met de kromming in de juiste stand gelast wordt.
trust Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Steekt het kromme gedeelte dan boven de muur uit ? anders kun je er nooit de schotelklemmen aan bevestigen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Tja, gebruik gewoon een twee muurbeugels met 10cm uitval, zie bijlage. Kost maar €12,- Dan kun je de pijp met de knik in alle richtingen draaien. Komt de schotel niet boven de muur te staan, dan zal de uitval wellicht groter moeten zijn afhankelijk van welke stand de schotel t.o.v. de muur heeft.Als de schotel niet te veel in de wind staat kun je misschien ook een universele knikarm voor muurmontage gebruiken. Hiervan heeft de pijp een diameter van 40mm, zie bijlage.
matata Geplaatst: 2 april 2015 Auteur Geplaatst: 2 april 2015 Hallo sprietje, goede morgen, dit lijkt mij ook een goede op lossing hij moet niet boven het dak uitsteken anders krijg ik commentaar van horizon vervuiling ect. 1
matata Geplaatst: 2 april 2015 Auteur Geplaatst: 2 april 2015 Hallo sprietje, in je eerder post heb je het over quad lnb's maar de bedoeling is twin met op 2 plaatsen ontvangst in de woon kamer en de slaap kamer.
Sprietje Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Tja, ik draag twee oplossingen aan dus ik weet niet wat jij een goede oplossing noemt.En een ALPS twin en een ALPS quad hebben dezelfde afmetingen.
matata Geplaatst: 2 april 2015 Auteur Geplaatst: 2 april 2015 Ik ben een leek op dit gebied van daar mijn onzinnige vragen. Ik dacht dat de afstand iets zou uitmaken bij een twin of een quad maar dat is dus niet zo? Dus 2 qaud of 2 twins maakt niets uit.
Sprietje Geplaatst: 2 april 2015 Geplaatst: 2 april 2015 Nee, bij de afstanden van de lnb's maakt het niet uit of de lnb nu 1, 2 of 4 aansluitingen heeft. Wel kan het zijn dat door de afmetingen van lnb's met veel aansluitingen ze niet dicht genoeg bij elkaar geplaatst kunnen worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen