Gast Geplaatst: 24 november 2001 Geplaatst: 24 november 2001 Ik heb een hummie5400z met een humax lnb monoblock gericht op de hotbird de italiaanse bijna 100% maar canaal+ zenders maar 40%uitstraling en rtl4&5 o% hoe kan dat? graag oplossing bvbd
Gast Geplaatst: 24 november 2001 Geplaatst: 24 november 2001 Ik volg je niet helemaal. Een monoblock kan maar één satelliet tegelijk ontvangen. Geen wonder dat je RTL4 & co niet ontvangt als je op HotBird bent gericht. Of bedoel je dat je een DuoBlock hebt. Met 2 LNB´s en (eventueel) ingebouwde Diseqc switch ? Als dat zo is, staat dat ding gewoon niet zuiver afgesteld.<p>Gaarne enige opheldering..!<p>Fred
Gast Geplaatst: 24 november 2001 Geplaatst: 24 november 2001 Een monoblock bestaat uit twee LNB's. Ik denk dat je hem niet precies in het midden tussen de Astra en de Hotbird hebt afgericht, maar juist op de Hotbird. Dus een beetje meer op het oosten richten!
Gast Geplaatst: 25 november 2001 Geplaatst: 25 november 2001 een groot verschil blijf je altijd houden. zeker de ned. zenders zijn heel moeilijk goed te krijgen met een duoblock. wat je wel kunt doen is een zender pakken die wat hoger zit bijv. NTV int. en hem daar op uit richten,de zenders als C+ Ita en multiv. hebben een heel sterken zender.waardoor je afstelling wat minder is. groeten jaapie
Gast Geplaatst: 3 december 2001 Geplaatst: 3 december 2001 Zo'n monoblock LNB (astra+hotbird) heb ik ook gehad (Digistar MBF?nogwat). Ik heb deze weer terug moeten brengen naar de dealer. Ik kreeg Astra en Hotbird niet allebei met volle bak signaalsterkte. Ik moest het zooitje een beetje tussen de beide satellieten in uitrichten, een groot compromis dus. Of zo'n monoblock goed werkt hangt af van de F/D verhouding van de schotel. Je kunt beter twee losse LNB's + een Disceq schakelaar kopen. Maak of koop dan een LNB houder, waarbij je de afstand tussen de beide LNB's in kan stellen. Dit heb ik nu ook gedaan en kwam tot de conclusie dat beide feedhorns nu 2 cm verder uit elkaar staan (8 cm i.p.v. de vaste 6 cm bij het monoblock).<p>Succes, Nico
Aanbevolen berichten