slingers Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 hoi Als ik onderstaande rotor aanschaf . kan ik dan van binnen uit de schotel draaien en zo de afstelling doen . Ik heb Diseqctm 1.2 Alle info is welkom MOTECK SG-2100AMoteck Digipower/Palm DiSEqC 1.2 h-h motor SG-2100A geschikt voor Schotels t/m een max. diameter van 120 cmMaximum schotel diameter 120 cmLengte van de bevestigingsbuis 180 mmAzimuth Angle 75°EAST ~ 75°WEST ( 150° ) AdjustableElevatie hoek 10°~75°Voeding 13 / 18 VdcStroomverbruik in stand-by mode 50mAStroomverbruik in operating mode 200mAMaximum stroomverbruik 350mADraaisnelheid 1.9° / sec ( op 13V) ; 2.5 °/ sec ( op 18V)Programmeerbare posities 60 satellietenConnectors F typeOperating protocol DiSEqCTM 1.2Handmatig knop oost/westalle info is welkom. Taropi Venlo Rebox RE 2200HD PVR
ben klever Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 @slingers, Het ligt eraan wat je doelstelling is ? De SG-2100A wordt meestal gebruikt om meerdere satellieten te ontvangen welke voor jou zichtbaar zijn aan de clarkbelt. Het afstellen vergt nogal wat kennis maar wordt vergemakkelijkt door hem op USALS in te stellen. Er is genoeg te lezen op dit forum hoe je dit moet doen. TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
slingers Geplaatst: 31 maart 2015 Auteur Geplaatst: 31 maart 2015 ik sta elk jaar 6 maanden op de caming in friesland (seizoensplek) en daar heb ik ook een schotel die ik elk jaar weer moet plaatsen. de ene keer gaat het goed de andere keer ben ik aan het klooien om beeld te krijgen. daarom dacht ik als ik nou deze er tussen zet dan gaat het makkelijker en ben ik van een hoop geklooi af. de gedachte was goed alleen de uitvoering niet dus. Wat is wel een goede oplossing er staat nogal wat wind waar ik zit en komt dus voor dat de schotel hoe goed ik hem ook heb vast gemaakt verschoven is . opstelling is een pijpanker in de grond en daar een RVS paal in van 5 cm doorsnee en daar hangt de schotel dan aan op een hoogte van 190 cm .zal zaterdag een foto maken . Taropi Venlo Rebox RE 2200HD PVR
ben klever Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Met een rotor lost je dit niet op. Ik denk dat je probleem in het instellen v.d. elevatie zit want die is in het noorden bijna 2 graden lager t.o.v. Venlo. Op dishpointer.com kan je, voor jou lokatie, de juiste instellingen en richting vinden voor zowel de Astra 1 als 3 satellieten. Het belangrijkste is dat de mast waterpas staat, pas dan werkt de elevatieschaal op je schotel accuraat. TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen